Černý rybíz pomáhá od problémů s křečovými žilami, močovými cestami, ale i s průjmy a hubnutím

Černý rybíz je ovoce, bohaté hlavně na vitaminy i minerály, které tělo pročistí a posílí jeho přirozenou  imunitu. Ale to není ani zdaleka vše, čeho jsou tyto malé, černé bolulky schopné. 


Černý rybíz - bohatý zdroj vitaminu C
Využijte sezónu a získejte z černého rybízu všechno, co vám jen dokáže poskytnout. A toho je tedy nepočítaně! Ale názory na chuť či vůni černého rybízu se liší. Někomu právě proto chutná, jinému jeho aroma překáží. Právě černý rybíz je však ještě zdravější než červený či bílý. Ukrývá v sobě množství vitaminů a minerálních látek, prospěšných zdraví.

Černý rybíz proti průjmu
Už sto gramů vám postačí na to, abyste překročili doporučenou denní dávku vitamínu C. Černý rybíz posiluje imunitu, je bohatým zdrojem vitaminů skupiny B a vitamínu E. Trpíte nedostatkem železa? I s tím vám právě černý rybíz pomůže. Stejně jako borůvky pomáhá černý rybíz při průjmu a uleví při problémech s trávením.

Ochrání močové cesty
Černý rybíz působí na organismus močopudně a často se využívá při léčbě zánětu močových cest podobně jako brusinky. Z tohoto hlediska je vítanou pochoutkou právě v době, když trávíme hodně času u vody.

Křečové žíly
Díky rutinu a citrínu jsou tmavé bobule vhodné pro lidi s křečovými žilami. Čaj ze sušených plodů a listů pijte při bolestech v krku nebo zvýšené teplotě.

Hubnutí
Sto gramů ovoce má v průměru jen sto čtyřicet kilojoulů (kJ). Červený a bílý rybíz sice obsahuje méně vitaminu C, ale je bohatý na draslík a vlákninu.

Antioxidanty
Všechny druhy rybízu obsahují flavonoidy a polyfenoly, které mají výborný antioxidační účinek.

Neskladujte
Podobně jako jiné bobulové ovoce, ani rybíz není vhodný pro dlouhé skladování. Ideální je, když si na něm pochutnáte přímo u keře. A potom, co se nevejde do žaludku, můžete dále upravit. Ale to už se musíte smířit s tím, že klesá hlavně obsah vitaminu C.


Mohlo by vás také zajímat