Jak se cítit skvěle i přes nekonečné hodiny, které trávíme u počítače?

Je vaše práce na počítači sice zajímavá, ale víceméně jsou to neustále stejné pohyby po klávesnici, nepřetržité sezení a sledování monitoru? A co děláte proto, abyste své tělo mezi touto prací a hlavně po ní zregenerovali? Hlavně neříkejte, že ba naopak, zase si k počítači sednete a i ve svém volném čase si kazíte zdraví u této technické vymoženosti! 

Dlouhé hodiny za počítačem
Velké množství lidí dnes tráví v práci dlouhé hodiny sedíc za počítačem. S přihlédnutím k více částem těla můžeme říci, že tak dlouhé sezení není zdravé. Napomáhá ke vzniku obezity, srdečních chorob, cukrovky nebo artritidy, což může vést až k předčasné smrti, v lepším případě k chronickým problémům. Bohužel mnoho lidí nemá na výběr a dennodenně tráví sezením za počítačem i sedm až osm hodin denně. To, co však mohou ovlivnit, je eliminace škodlivých následků, způsobených dlouhým sezením. Den má totiž čtyřiadvacet hodin, nejen osm, které tráví v práci. Co tedy dělat jinak a lépe?

Procházejte se
Snažte se, co nejvíce chodit a procházet. Pokud to situace umožňuje, vstaňte každou hodinu alespoň na dvě - tři minuty ze židle a projděte se po kanceláři, navštivte toaletu nebo jinak zaměstnejte své zlenivěli nohy. Totéž platí při cestě za prací. Pokud jezdíte MHD, vystupte o zastávku dříve a projděte se pár stovek metrů. Pokud jezdíte autem, zaparkujte dále od práce. Využijte oběd na to, abyste se prošli na čerstvém vzduchu.

Duševně relaxujte
Duševní relax po práci je extrémně důležitý, protože vás zbavuje nahromaděného stresu. Najděte si tedy něco, při čem zrelaxujete a lidově řečeno vypnete. Může to být cokoliv - od vaření, procházek, nákupů, sportování či fotografování. Hrajte hry nebo objevujte jiné zábavné aktivity.

Cvičte
Máte posilovnu pár metrů od domu? Přestaňte se jen obdivně dívat na ty, kteří mají ještě energii na to, aby si šli po práci zacvičit, přidejte se k ním, vyzkoušejte jógu, zumbu nebo pilates. Začátky možná nebudou nejsnažší, ale poté, co si tělo na nový režim zvykne, začnete pociťovat benefity svého rozhodnutí. Jak benefity to budou? Jak uvádí jedna studie, tak cvičení jógy je prostředkem k zmírňování akutního i chronického stresu a vede ke zvýšení kvality života.

Vyzkoušejte gymnastický balón
Zapomeňte na stereotyp, že gymnastický míč je nástroj využíván při aerobiku či jiných cvičeních a použijte ji namísto kancelářské židle. Existuje minimálně deset výhod, které kulatý míč přináší. Zlepšuje balanc, koordinaci, reflexy nebo posiluje břišní a zádové svaly. Navíc ve srovnání s kvalitními kancelářskými židlemi stojí gymnastický míč i desetkrát méně. Ignorujte posměšky kolegů, zatímco oni budou sténat od bolesti, vy budete fit.

Změňte zavedené návyky
Změnit návyky a stereotyp nebývá snadné. Pokud se však pro to rozhodnete, vaše tělo i mysl se vám za to odvděčí a budete se cítit výborně. Projeví se nejen na vaší náladě, držení těla, ale i na celkovém zdravotním stavu.


Mohlo by vás také zajímat