Jídlo zlepšuje paměť, snižuje krevní tlak a upravuje hodnoty cukru v krvi

Projděte se za zdravím, to je docela známý slogan, nabádající k pohybu. Ale co také projíst se ke zdraví? Peciválové zajásají, ale ono to tak jednoduché zase nebude. I když jsou potraviny, které svými benefity přímo oplývají. A přitom se jedná o potraviny, které jsou běžně dostupné.

Tisíce studií prokázaly blahodárný vliv různých potravin na jednotlivé oblasti našeho těla,
a jeho optimálního fungování. Samozřejmě, mnoho z nás to vnímá doslovně a má pocit, že pokud si dá například hrst mandlí, vyřeší své problémy se srdcem. Jenže podstata tkví v celkové vyvážené stravě, ve které zdravé potraviny tvoří jednu ze součástí a zároveň se navzájem doplňují s dalšími zdravými pokrmy. Pokud jste zvládli tuto část, pak se pravděpodobnost, že potraviny budou v našem těle působit tak, jak mají, výrazně zvyšuje. Takže, tady je pár doporučení, jak předcházet konkrétním zdravotním problémům. Ale nezapomínejte, jedno jídlo či zdravé sousto v záplavě nezdravé stravy problém nikdy nevyřeší.

Vysoký cholesterol
Jedna ze studií, prokázala, že avokádo denně výrazně redukuje vysoký cholesterol. Přestože avokádo patří mezi pokrmy s vysokým obsahem tuku, tento tuk je "dobrý" a pomáhá snižovat riziko kardiovaskulárních chorob, riziko infarktu a zlepšuje činnost cév a srdce.

Cukrovka
Na diabetes účinkuje pravidelné konzumování ovesné kaše. Samozřejmě, neslazené. Díky vysokému obsahu vlákniny pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi a je také zdrojem hořčíku, který pomáhá regulovat inzulín v našem těle.

Vysoký krevní tlak a problémy srdce
Vědecké výzkumy prokázaly, že blahodárně na srdce působí šťáva z červené řepy (sklenice denně), která je bohatá na vitaminy a minerály, zinek, hořčík a vitamin B6. Šťáva pomáhá uvolňovat cévy a snižuje tlak. Podobně účinné jsou i mandle. Zhruba 50 gramů denně stanovili vědci jako množství, které pomáhá snižovat krevní tlak a snižuje riziko srdečních chorob.

Artritida
Mořské plody a ryby jednou týdně dokážou pomoci v prevenci nebo snižování rizika artritidy. Velkým benefitem jsou omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

Paměť
Nedávný výzkum na Harvardu ukázal, že konzumace čokolády s vysokým obsahem kakaa a tím pádem i obsahem flavonoidů zlepšuje paměť a činnost mozku. Samozřejmě, je třeba dbát na to, aby šlo o čokoládu s nízkým obsahem cukru a vysokým obsahem kakaa a přírodních látek. Její konzumace musí být střídmá.


Mohlo by vás také zajímat