Proti rakovině prsu i vaječníků

Pověst zdravého nápoje si získal zejména zelený čaj díky vysokému obsahu látek pozitivně ovlivňujících různé funkce v lidském organismu. V souvislosti s ním se mluví o prevenci rakoviny, kardiovaskulárních onemocnění, ochraně před bakteriálními a virových infekcí, snižování cholesterolu a cukru v krvi, zpomalení stárnutí, ochraně před zubním kazem. Britští vědci dokonce konkretizací typ rakoviny, proti kterému může mít zelený čaj pozitivní léčebné účinky. Při laboratorních testech se jim podařilo odhalit, že jedna složka zeleného čaje pomáhá zabíjet v  leukemických buňkách.
Japonští vědci zase odhalily souvislost mezi popíjením zeleného čaje a nižším výskytem rakoviny prsu. Studie čínských a australských vědců zveřejněná v odborném onkologickém časopise potvrzuje snížení rizika onemocnění rakovinou vaječníků až o 60 procent u žen, které denně pijí zelený čaj.
Zdá se, že tento zázračný nápoj je velkým bojovníkem proti nejobávanějším druhům "ženské rakoviny" a kromě osvěžení těla a mysli odstraňuje únavu, zlepšuje soustředěnost i paměť. Podle všeho dokonce pomáhá zpomalit degenerativní změny při Alzheimerově chorobě.