Silový trénink a kardio by měly mít mezi sebou denní přestávku

Vytvarovat postavu a získat skvělou kondičku lze mnoha způsoby. A může to být i posilování a běhání. Jenže, má to malý háček. Tyto dvě sportovní aktivity by neměly probíhat v jeden den!

trénink, sport, kardio

I při cvičení platí stará moudrost, že méně je více
Odborníci na sportování varují, že pokud to budete s cvičením přehánět, nedosáhnete výsledky, po jakých toužíte. Únava z posilování může trvat i několik dní a tím dokáže zhoršit vaši vytrvalost během kardio tréninku jako je běh, cyklistika či bruslení.

Odborníci radí kombinovat
Samozřejmě, kombinace těchto dvou typů cvičení je pro hubnutí a formování postavy nejlepší, je ale potřeba ale na to jít s rozumem. Pokud nevezmete v úvahu, že tělo potřebuje po zátěžovém cvičení alespoň 24hodinový odpočinek, nezregeneruje se dostatečně a při aerobním cvičení nebudete mít dost sil a vytrvalosti.

Silový trénink zahrnuje základní účinné cviky 

  • mrtvý tah,
  • dřepy,
  • vytahování se na hrazdě,
  • kliky,
  • výpady,

Tento trénink odbourá tělesný tuk, zvyšuje svalovou hmotu a pomáhá tělu efektivně pálit kalorie. Kromě toho zvyšuje hustotu kostí a snižuje tak riziko osteoporózy.

Kardio, respektive aerobní cvičení

  • rychlejší chůze,
  • běh,
  • cyklistika ,
  • plavání,
  • jízda na kolečkových bruslích
  • skákání přes švihadlo...

Tento druh tréninku dokáže spálit kalorie, snížit krevní tlak a zvýšit zdraví srdce. Zdraví dospělí by měli v rámci jednoho týdne věnovat nejméně 150 minut střední aerobní aktivitě nebo 75 minut intenzivní aerobní aktivitě.

Co ukázal výzkum
Výzkumníci sledovali ty sportovce, kteří se zúčastnili souběžně kardio a silového tréninku ve stejný den, nebo v samostatných dnech. Zjistili, že při současném tréninku se po silovém cvičení prokazatelně snížil výkon při kardio cvičení u atletů, ale i běžců a cyklistů. Pokud si však sportovci dali 24hodinovou pauzu, zotavili se dostatečně na to, aby se mohli vrhnout na aerobní aktivitu. Proto je podle odborníků na sportování důležité rozložit si aktivity tak, aby vám snahu o vypracování si dobré postavy neničila únava. Jen tak bude pro vás cvičení efektivní a bude vás naplňovat!