Alkohol po tréninku zpomaluje růst svalů

Alkohol nepatří do menu sportovců, ani lidí, kteří chtějí zhubnout. Přitom často se stává, že sportovci po náročném tréninku navštíví nejbližší restauraci a ani je nenapadne, že to jejich vysílenému tělu nemusí udělat zrovna nejlépe.

Alkohol má více kalorií, než si připouštíte
Pokud se snažíte cvičit a zároveň toužíte zhubnout, popíjení si dobře rozmyslete. Jedna láhev piva nebo pár lahodných koktejlů má tolik kalorií, jako lehké hlavní jídlo. Zde je přehled, kolik kalorií na 100 ml obsahuje vybraný alkohol: pivo: 42 kcal; červené víno: 65 kcal; bílé víno: 69 kcal; gin tonic: 73 kcal a šumivé víno: 76 kcal.

Pokud mají svaly růst, potřebují být zásobovány energií
Právě díky alkoholu, který si dopřejete po tréninku, se růst svalů zpomaluje, protože energie chybí. První příčinou je fakt, že alkohol působí na buňky jako jed. A ten zaútočí na buňku, která si pak nedokáže energii uskladnit. Kromě toho musí játra pracně odbourávat alkohol z těla a na to spotřebují energii, která mohla putovat do svalů.

Nejen káva, ale i alkohol dehydratuje organismus
Tím pádem se škodlivé látky ze svalů pomaleji vyplavují ven a svalové buňky tak "nabírají" méně živin potřebných na růst. Takže ráno po párty byste se dehydratovaní rozhodně neměli vydat do posilovny. Máte nedostatek energie i vody v těle a hrozí vám svalové křeče.

Alkohol vzbuzuje chuť na všechno "zakázané"
Čím mastnější, tím lépe. Zřejmě jste si všimli, že během párty máte chuť na hamburger, pizzu, chipsy a podobně. A pod vlivem alkoholu si je dopřejete, protože vaše sebekázeň je několika skleničkami výrazně poškozena.


Mohlo by vás také zajímat