Běh nemusí být nuda

Běh nemusí být nuda. Zpestřete si ho malými fintami. Běh je sice výborná cesta ke zdraví, dobré náladě a sexy postavě, ne každému však sedne. Běhat před býky nemusíte, ale svou ranní rozcvičku si můžete zpestřit i jinak. Někdo ho považuje za nudný a příliš vyčerpávající. Pokud se to týká i vás, vyzkoušejte některou z pěti možností, jak ho udělat zábavnějším. Možná mu pak přijdete na chuť.

• Změna tempa. Dlouhé běhy ve stejném, monotónním tempu mohou být nudné. Zpestřete si jogging pravidelnými sprintem. Například od každé desáté pouliční lampy sprintujte k další nejbližším. A u další desáté lampy znovu. Nebo po dvou minutách vašeho obvyklého tempa zařaďte půl minuty rychlého běhu. Nebo si tempo zkombinujte s hudbou. Během normálních slok běžte v normálním tempu a během refrénu zrychlete.

• Překážková dráha. Pokud vás nebaví běhat dokola po oválu na školním dvoře nebo kolem sídliště, zpestřete si jogging překážkami. Upravte si dráhu tak, abyste například museli přeskočit malou zídku. Případně udělat slalom mezi stromy. Nebo podlézt několik nízkých větví. Můžete využít i schody či lavičky. Jen buďte více opatrní.

• Přidejte si závaží. Jeden ze způsobů, jak udělat jogging mnohem náročnějším, je přidat nějaký odpor. Trochu vás to zpomalí, ale pomůže vám nabrat sílu. Díky závaží se v konečném důsledku naučíte běžet rychleji. Pokud budete přidávat odpor postupně, po malých dávkách a budete se pokaždé se závažími snažit běhat ve stejném tempu, jako bez nich, pak, když je sundáte, budete najednou "létat". Existuje několik možností, jak si přidat k běhu závaží. Například naložit do běžeckého batohu několik lahví s vodou. Nebo používat závaží na kotnících a zápěstích.

• Přestávky s cvičením. Pokud vás spíše oslovil aerobik nebo se vám více zamlouvá Bodywork, neškrtejte běh ze svých sportovních aktivit. Naopak-zařaďte do něj prvky z cvičení, které vás baví víc. Například po deseti minutách joggingu si dejte pauzu, během které uděláte dvacet kliků. Nebo deset shybů na prolézačky. Pokračujte v běhu dalších deset minut a opět si dejte přestávku. Využijte ji na skákání přes švihadlo nebo sedy-lehy.

• Seznam skladeb. Pokud nedokážete běhat delší tratě sami s vlastními myšlenkami, pokud vás běh přestane bavit jen proto, že myslíte na to, kdy budete konečně v čele, pomůže vám hudba. Důležité je vybrat si takové písně, které máte obzvlášť rádi a které se hodí do vašeho běžeckého tempa. Když si místo přemýšlení nad zbývající trasou běhu budete v duchu zpívat své oblíbené písně, čas vám uteče, ani nebudete vědět jak. Nebudete se stresovat, že už nemůžete a kolik toho ještě máte před sebou, ale budete se soustředit na hudbu. Tento způsob zahánění nudy při běhání však využívejte jen tam, kde vás nemůže srazit auto. Neboť jestliže si pustíte písně do sluchátek příliš silně, nemusíte slyšet blížící se nebezpečí.