Běh pro zdraví a dobrou náladu

Běh je atletická sportovní disciplína, ale také rekreační pohybová aktivita. Rekreační běh (jogging) je vhodný téměř pro všechny, kteří se snaží žít zdravě. Běhat můžete v každém počasí i terénu, kromě betonu. Proč tedy běhat?

Počasí není problém,
ať už svítí slunce, nebo je venku chlad, vy si můžete zaběhat. Věnovat se mu můžete kdekoliv, což je obrovskou výhodou. Můžete si ho sami koordinovat, nastavit svým možnostem i schopnostem. Pozitivní účinky se dostaví při pravidelném běhání nejen ve fyzické rovině, ale i po stránce psychické. Sníží se i nervové napětí. Po běhu cítíte výrazné zlepšení nálady způsobené vyplavením hormonu štěstí - endorfinu. Každý z nás běhá odlišně a stylem sobě svérázným. Různé jsou i důvody, proč se začneme věnovat tomuto sportu. Jsou za tím určité cíle, ať už zhubnout, dostat se do formy po těhotenství, uvolnit se po namáhavé sedavé práci, nebo si jen tak zaběhat. Motivací pro běh je několik.

1. Běh a hubnutí
Spálíte při něm dostatečné množství kalorií. Běhání zapojuje převážnou část vašeho svalstva. Pro dobré odbourávání kalorií je vhodný vytrvalejší běh. To znamená alespoň třikrát do týdne, po třiceit minutách. Nesmíme však zapomínat na kvalitnější obuv jakož i vhodné oblečení, běhat raději na měkčím povrchu. Důležitá je i správná výživa těla, protože při běhání se můžete dost vyčerpat. Pokud si po běhání řeknete, že už nebudete nic jíst, abyste si to nepokazili, tak to určitě nedělejte! Proteiny a ostatní živiny tělo potřebuje stejně jako pravidelný pitný režim.

2. Běh a relax
Stres je jeden z hlavních faktorů, kdy si člověk řekne dost! A musí se začít věnovat něčemu, co mu tento stres pomůže lépe zvládat případně ho zcela eliminovat. Únava, podrážděnost, napětí a hněv se často odrážejí ve vážnějších zdravotních problémech, protože tělo a mysl se vzájemně ovlivňují. Běh nabízí možnost soustředit se sami na sebe a zapomenout na všechny trampoty života. Desítky minut běhu přinášejí duševní znovuzrození a sílu, cítíte se volnější venku na čerstvém vzduchu. Vše se vám zdá najednou jednoduché a každodenní problémy řešitelné.

3. Běh a podpora pevné vůle
Překonávání pohodlnosti, lenosti a snaha si něco dokázat - toto všechno pozitivně ovlivňuje kvalitu lidského charakteru. Běh vyžaduje určité překonávání se, sebezapření, které nejsou vždy snadné. V případě, že to člověk dokáže, radost z výkonu je mnohonásobně větší.

4. Běh buduje sebevědomí
Pozitivně ovlivňuje hodnocení sebe samého. Pokud patříte k ženám, které nemají právě největší sebevědomí, zkuste si zařadit běh mezi vaše priority. A později mezi oblíbené aktivity. Navíc je spojen s hubnutím. Ztracené kilogramy jsou skvělou vizitkou pro snížené sebevědomí člověka s nadváhou.

5. Běh chrání zdraví člověka
Jen velmi těžko bychom mezi námi našli člověka, který pravidelně sportuje, dbá na zdravou výživu a trpí vysokým krevním tlakem, cukrovkou, vysokou hladinou cholesterolu apod. Pravidelný běh utužuje zdraví, působí na imunitní systém, posiluje srdce, eliminuje vznik krevních sraženin, snižuje riziko infarktu a cévni mozkové příhody. Působí také proti nespavosti.

6. Běh a oblečení
K běhu bezpochyby patří i kvalitní sportovní oblečení. Chcete-li se při běhu cítit komfortně, volte kvalitní běžeckou obuv, která vašim nohám skutečně poskytne maximální komfort. S výběrem funkčního a pohodlného oblečení vám poradí ve speciálních prodejnách se sportovními potřebami. A na závěr, nezapomeňte na bezpečnost a reflexní pásky na oblečení i obuvi.


Mohlo by vás také zajímat