Běhání - ráno nebo večer?

Běhat ráno nebo večer? Obojí má plusy i mínusy. Ani jeden, ani druhý čas není ideální. Nejvíce sil a energie má totiž tělo v době oběda. Málokdo si však může dovolit právě tehdy obout tenisky a odběhnout své kilometry aniž riskoval vyhazov z práce. Ideální je běhat přes oběd. Ale to by asi většina z nás musela absolvovat v lodičkách či obleku s kravatou.

Většina zaměstnaných lidí si musí vybrat mezi ranním nebo večerním během. Aktivita organismu začíná stoupat kolem 6. hodiny ranní. Mezi 9. a 11. hodinou se stává strmější a vrcholí mezi 11. a 12. hodinou. Potom dochází k prvnímu dennímu poklesu výkonnosti s nejnižším bodem kolem 15. hodiny. Druhý vzestup výkonnosti má vrchol mezi 16. a 17. hodinou a je předzvěstí hlubšího poklesu přibližně kolem 19. hodiny. Tak kdy běhat?

Výhody ranního joggingu
Probere vás k životu: Vstát z postele, neznamená probudit se. Mnoho lidí je během prvních ranních hodin stále ospalých. Ranní běh je ideálním prostředkem, jak toto překonat. I když se vám ze začátku může běžet špatně, nestačíte s dechem, postupně si na to zvyknete. Po několika minutách se krev pořádně rozproudí, nastartuje vás a mnohé denní aktivity zvládnete snadněji. Nic vám v něm nebrání: Nastavte si budík tak, abyste stihli ranní běh a pak i ostatní záležitosti. Žádné nepředvídané povinnosti vám v joggingu nezabrání. Jednoduše si ráno odběhnete své a denní norma je splněna. Pokud si necháte běh až na večer, je mnoho věcí, které vám do toho mohou přijít. Například množství práce, pro kterou se domů dostanete pozdě. Nebo vás děti uprosí, abyste si raději s nimi hráli. Dostane vás z postele: Pokud jste typ, co se přes víkend nebo během prázdnin vyvaluje v posteli celé dopoledne, ranní běh vám pomůže z něj vylézt. Pokud ho zařadíte mezi své pravidelné aktivity, budete mít důvod, proč MUSÍTE vstát. Přes den díky tomu stihnete mnohem víc věcí, než kdybyste prospali celé dopoledne.

Výhody večerního běhání
Umožní vám vypnout: Po dlouhém, náročném dni v práci je běhání skvělým způsobem, jak zapomenout na všechny pracovní problémy a povinnosti. Večerní jogging vám zrelaxuje mysl, odbourá stres a přinese potřebnou úlevu. Je to výborný způsob ukončení pracovního dne. Díky němu budete schopni vydržet déle čilí a potom sladce usnout. Večery budou produktivnější: Když se dostanete domů z práce, co běžně děláte? Zapnete si počítač? Svalíte se na gauč před televizi? Pokud tak učiníte, váš večerní čas je zabit. Vyběhněte raději ven. Poděkují vám za to oči unavené od monitoru, plíce provětrané čerstvým vzduchem i žaludek, který nenaplníte chipsi před televizorem. Večer to jde snadněji: Svaly fungují nejlépe, když jsou teplé. Ve večerních hodinách jsou mnohem teplejší než ráno. Proto je při večerním joggingu výdrž běžce lepší, než ráno. Spíš umí podat špičkový výkon, překonat svůj osobní rekord. Jelikož se nemusí tak nutit do běhu, jako v ranních hodinách, má z běhání větší radost a nesnaží se ho co nejdříve ukončit.

I ranní, i večerní jogging má své výhody. Ranní běh vás připraví čelit denním aktivitám, večerní běhání zas pomůže uvolnit se po náročném dni v práci. Každému vyhovuje něco jiného, proto vyzkoušejte obě možnosti, abyste věděli, který čas je pro vás ten nejlepší. Nejdůležitější je, abyste se dostali ven a udělali něco pro své zdraví. Ať už ráno nebo večer.