Bojíte se rakoviny? Změňte svůj životní styl!

Zdravou životosprávu, tedy to, jak žijeme, zda se stresujeme, jak se stravujeme a hýbeme, často bereme na lehkou váhu. Klidně si zapálíme cigaretu a koukáme na nápis, který varuje před následky kouření. Ale když začnou zdravotní problémy, jsme schopni udělat cokoliv, jen abychom si svůj život prodloužili. Jenže, to již kolikrát na záchranu nestačí.

Nekuřte
Tento zlozvyk patří k hlavním rizikům vyvolávajících rakovinu. A pokud kouříte, neškodíte jen sobě, ale i okolí. Nebezpečné je totiž i pasivní kouření. Skoncovat s tímto zlozvykem je velkým krokem v boji za zdravější život.

Denně čerstvé ovoce a zelenina
A důležité je i to, abyste sáhli v největší míře po sezónních kouscích ovoce a zeleniny, které mají schopnost tělu opravdu pomoci. Obsahují vitaminy a minerální látky, které bojují s volnými radikály a tím pádem posilují schopnost organismu bojovat s nemocemi.

Dostatečný přísun vlákniny
Zejména lidé, kteří mají predispozice k rakovině tlustého střeva by neměli zapomínat na pravidelný přísun vlákniny. Ta se nachází nejen v ovoci a zelenině, ale i v ovesných vločkách či celozrnném pečivu.

Méně masa
Velké množství zejména červeného masa zvyšuje riziko vzniku rakoviny, především tlustého střeva. Dvě až tři porce masa týdně plně postačují, maso můžete nahradit například luštěninami, které obsahují množství bílkovin.

Nebezpečné tuky
Koláče, hranolky, čokoláda, chipsy a mnohá další jídla představují nejen množství prázdných kalorií, ale také značný přísun nebezpečných tuků. Snažte se tyto potraviny ze svého jídelníčku odstranit, nebo alespoň omezit.

Nadváha útočí
Nadváha souvisí s nezdravým jídlem a nedostatečným pohybem. A to jde ruku v ruce s mnoha onemocněními, rakovinu nevinímaje. Kontrolujte si svoji hmotnost prostřednictvím BMI a udržujte se v rozmezí 20 až 25.

Prevence
Nezabere vám více než pár minut a může zachránit život! Nepodceňujte návštěvy lékaře a žádejte o preventivní vyšetření, na které máte nárok.


Mohlo by vás také zajímat