Chcete vypadat mladší? Změňte jídelníček!

Péče o mladou a svěží pokožku, to nejsou jen drahé krémy, přestože kvalitní pleťový krém by měl být součástí kosmetické výbavy každé ženy. Ale i ten nejkvalitnější krém nebude účinný, když ho nepodpoříte ještě vnitřně. Co je třeba tělu dodat, aby vám předčasně nezestárlo? Kolagen a vitaminy!

Co je kolagen
Kolagen je tělu přirozená bílkovina, kterou potřebujeme pro zdravé klouby, šlachy, chrupavky, zuby, vlasy, nehty a kůži. Tam je dokonce až 70% kolagenu. Kolagenová vlákna se spolu s elastickými starají o to, aby pokožka byla napnutá a pružná. Důležitou součástí kožní tkáně je i kyselina hyaluronová, která kůži dodává vlhkost, a další látky.

Kolagen a věk
Háček je v tom, že kolagenová vlákna věkem ztrácejí pružnost a pleť ochabuje. Kolagen je zkrátka jako polštář - jeho výplň se postupně ztenčuje a povlak přestane být napnutý. Ročně se z kůže ztratí asi 1% z jeho objemu. Nejprve začnou viditelně přilehlé kontury brady, později víčka, tváře, čelo, dekolt a hřbety rukou. Přidávají se vrásky, které sice ovlivňuje zejména suchost pokožky, ale pokud je málo kolagenu, i ten.

Změňte jídelníček
Stárnout začínáme už v dvacítce, neznamená to však, že v šedesátce musíte vypadat jako vrásčitá stařena. Hodně sice závisí na genetice, ale na tu se nevymlouvejte. Chcete co nejdéle vypadat svěže, rozzářeně a mladistvě? Tak pro to něco dělejte! Základem je zdravý životní styl. Kromě pravidelného sportování zahrnuje i zdravý jídelníček. To znamená minimum cukrů, maximum ovoce, zeleniny, vlákniny a vody.

Mastné kyseliny a vitamin D jako základ!
Tvorbu kolagenu podporují omega 3 mastné kyseliny, které najdete například v mastných rybách jako je losos, tuňák, makrela, a v ořeších. Podobnou roli hrají i aminokyseliny, těch však v běžné stravě není dostatek. Najdete je sice v želatině, ale řekněme si na rovinu, kolik aspiku a gumových medvídků byste museli sníst? Pro syntézu kolagenu je nutná síra. Nachází se v mase, rybách, ve vaječných žloutcích, v cibuli, v klasickém i čínské zelí, kapustě, květáku či brokolici. Důležitý je také vitamín D, ale pozor, Neběhejte za ním za každou cenu na slunce. Při nadměrném UV záření se tvoří volné radikály, které kolagenová vlákna výrazně poškozují a odbourávají je z kůže.

Nadváha prospívá napjaté pleti
Své sehrává i nadváha. Je pravda, že tlustí lidé obvykle mají pěknou a napnutou pleť. To proto, že je vyplněna tukem. Když však zhubnou, kůže na těle jim začne plandat a vystoupí vrásky na tváři. Působí strhané, unaveně a staře.

Další způsoby podpory
Kolagen můžete tělu dodat i v tabletách. Kupujte však jen výživové přípravky z lékárny nebo ze seriózního e-shopu. Krémy a další přípravky s obsahem kolagenu a kyseliny hyaluronové by měly být každodenní součástí vaší péče o pleť. O pružnou a hladkou kůži na obličeji, dekoltu či rukou se postarají i invazivní a neinvazivní metody estetické medicíny. Zkušený plastický chirurg vám vybere ošetření přiměřené věku i finanční částce, kterou chcete do svého vzhledu investovat.


Mohlo by vás také zajímat