Čtyři cviky, které pomáhají při problémech s vbočeným palcem u nohy

Hallux valgus je vbočený palec, který je trápí nejednoho člověka. Tyto kostní výrůstky nejsou jen estetickým problémem, ale také nás omezují i ​​při výběru obuvi, tlačí v botách a často jsou i bolestivé. Ale předtím, než se rozhodnete zajít za chirurgem, vyzkoušejte tyto jednoduché cviky. Samozřejmě, že zde hraje roli stupeň postižení. Cviky mohou pomoci pouze u lehčích forem!

Cvik č. 1
Položte chodidlo na tenisový nebo golfový míček. Rolujte s ním po celé délce chodidla, přičemž zapojujte i prsty na noze. Během cviku byste měli cítit napětí.

Cvik č. 2
Sedněte si na židli a chyťte si chodidlo do dlaně. Pak proplétejte prsty na ruce mezi prsty na noze. Nakonec ohýbejte prsty střídavě dozadu a dopředu 5 až 10 minut.

Cvik č. 3
Postavte se na zem a nasměrujte vaše prsty na nohou před sebe na 10 sekund. Pak s nimi kružte do obloučku dalších 10 sekund. Opakujte několikrát.

Cvik č. 4
Vezměte si elastickou gumičku a upevněte ji o palce na nohách. Pomalu střídavě táhněte své nohy od sebe a pak zase k sobě, tak, abyste ucítili streč na obou palcích. Provádějte 1 minutu v kuse, pak si na chvilku odpočiňte. Pro nejlepší účinky praktikujte tento cvik po 15 minut 2 až 3-krát denně.
 


Mohlo by vás také zajímat