Cvičení doma má své výhody, ale i zde je třeba dodržovat pravidla

Rozhodli jste se překonat lenost a začít cvičit? Nechce se vám nebo nemůžete do tělocvičny a volíte cvičení v domácím prostředí? Tak to vůbec nevadí. Důležité je začít a nastolit si ke cvičení určitý řád. Pravidelný pohyb zlepší vaši kondici a zlepší i vaši náladu a duševní pohodu. Stačí dodržet pět základních pravidel a uvidíte tu pozitivní změnu.

1. Vyberte si pohyb, který vám vyhovuje
Domácí tréninkový plán má obrovskou výhodu - sestavujete si ho sami, a to z aktivit, které vás skutečně baví. Cvičit můžete podle DVD, knih nebo videí na internetu. Který sport si vyberete, je skutečně jen a jen na vás. Jóga, pilates, aerobic či zumba? Intervalový, nebo raději kruhový trénink?

2. I domácí trénink má svá pravidla
I při cvičení doma třeba dodržovat několik zásad - trénink by měl být pravidelný a vhodně složený (například nezbytnou součástí je rozehřátí a strečink). Stejně důležité jsou kardio i posilovací cvičení - na to často lidé cvičící doma zapomínají. Samozřejmě, nemusí být zastoupeny v jednom tréninku, klidně si je rozložte na více dní v týdnu.

3. Fantazii se meze nekladou
Nebojte se tréninky neustále zpestřovat novými cviky a cvičebními pomůckami. Gymnastický míč, bosu, švihadlo, zátěžový náramek. Možností je mnoho, proto popusťte uzdu vlastní představivosti.

4. Hýbejte se všude, kde se jen dá
Děsí vás představa domácího cvičení v obývacím pokoji stejně jako "makačka" ve fitcentru? Nevadí, protože hýbat se neznamená, že vždy musí jít o sport v pravém slova smyslu. Co řeknete na práci na zahrádce nebo domácí práci? I několik minut pohybu denně pomůže vašemu zdraví i figuře. Stačí změnit úhel pohledu a vidět pohyb i v běžných aktivitách.

5. Nikdo neví všechno
A právě proto je třeba se neustále vzdělávat, abyste i z domácího cvičení vytěžili maximum. Pokud o cvičení víte opravdu málo, začínejte cvičit podle instruktážních videí a snažte se své mezery co nejdříve doplnit. To, co se naučíte, vám nikdo nevezme.


Mohlo by vás také zajímat