Desatero, které vám nedovolí přibrat během Vánoc

Vánoce jsou především duchovní svátky. To si sice uvědomujeme téměř všichni, ale zároveň neustále nakupujeme kvanta nezdravých a zbytečných potravin. A když se sejdeme s rodinou a přáteli? Zcela určitě to pojmeme jako velkolepou hostinu, kdy se stoly musí prohýbat pod rozmanitými dobrotami, plnými cukrů a tuků. Ale každé Vánoce přece nemusí končit kily navíc! Poradíme vám, jak o těchto svátcích obstát.

1. Najezte se před oslavováním a pitím

Vynechání snídaně a oběda s cílem vyprázdnit svůj žaludek před hlavní večeří není nejlepší způsob jak zabránit nabírání kil během Vánoc. Pokud se i rozhodnete neobědvat, dejte si záležet na tom, aby vaše snídaně byly bohaté na bílkoviny a všechny potřebné živiny. Díky tomu udržíte svůj žaludek sytý během celého dne a nebudete mít nutkání k nezdravému mlsání.

2. Důležitý je výběr potravin

Během svátků je náročné vařit a péct jen zdravé pokrmy, které se na naší postavě nijak nezobrazily. Existuje mnoho chutných potravin, které lze zakomponovat do vašeho vánočního menu a dosáhnout tak nižší riziko nárůstu kilogramů. Vhodnou volbou jsou quinoa, čočka nebo fazole.

3. Přineste vlastní a zdravé občerstvení

I když se snažíte stravovat zdravě, na Vánoce chodíte i na večírky a návštěvy, což s sebou nese riziko nezdravých pokrmů. Jde o pamlsky s velkým obsahem kalorií, které se mohou nepěkně odrazit i na vašich kilogramech. Nemusíte se bát připravit něco zdravého a přinést to i ostatním.

4. Jezte a žvýkejte pomaleji

Naučit se jíst pomalu nemusí být snadné, když před sebou vidíte tolik variant a typů jídla. Čím rychleji však jíte, tím méně času má vaše tělo na zaregistrování stavu plnosti. Pokud si budete při jídle vychutnávat každé sousto, stav nasycenosti přijde dříve a vás nebudou lákat další pamlsky.

5. Nezapomínejte na pohyb

Nemusíte chodit přes svátky nevyhnutelně do fitness centra, stačí i krátké procházky po okolí nebo zatancování si na oblíbené vánoční koledy. Pohyb je nejlepším pomocníkem, jak se zbavit nasbíraných kalorií.

6. Užijte si každé sousto

Mnoho lidí si dá cukroví nebo kousek dortu, ale během celého jídla si to vyčítají a i po zkonzumování mají neustále výčitky. Pokud se už rozhodnete, neznepříjemňujte si samotnou konzumaci chutného pamlsku. Vychutnávejte si lahodnou chuť i vůni a buďte spokojeni, protože platí, že spokojenost omezí vaše přejídání.

7. Nedojedené porce ihned odkliďte z dohledu

Pokud jste dojedli, nedojedené porce jídla odložte do ledničky, mrazničky nebo na jiné místo mimo vašeho dohledu. Studie totiž ukázaly, že pokud nemáte jídlo na očích, bude méně pravděpodobné, že dostanete chuť na další porci.

8. Žvýkačka potlačí chuť k jídlu

Mnohé studie se rozcházejí v tom, zda žvýkačka může skutečně potlačit chuť k jídlu a vést ke snížení hmotnosti v dlouhodobém horizontu. V kratším časovém období však může žvýkání zajistit, abyste se nenudili a nemysleli často na jídlo.

9. Alkohol bourá zábrany nejen v chování, ale i v jídle

Alkohol přidává zbytečné kalorie do vašeho jídelníčku, stav opilosti může mít navíc vliv i na vaši intenzitu konzumace. Dejte si proto pozor na zvýšený příjem šampaňského, vaječného koňaku nebo vína, abyste nepřišli o všechny zábrany týkající se jídla.

10. Nezapomínejte na dostatečný příjem vody

Pitná voda pomáhá lidem dodat pocit sytosti a v důsledku toho spotřebují méně kalorií. Proto namísto toho, abyste během celého večera pili sladké džusy a limonády, dopřejte si sklenici vína k večeři a po zbytek dne popíjejte vodu. Pitný režim se projeví nejen na vaší hmotnosti, ale na vylepšeném stavu pleti.


Mohlo by vás také zajímat