Deset potravin, které nastartují vaši imunitu - 2. část

I vy jste unavení a bez energie? Možná je to jen sezonní únava a možná už na vás cosi leze. V každém případě nyní musíte posílit svou imunitu a vyhnout se útoku virů. Přece nechcete strávit zbytečně čas v posteli s teploměrem. Nastartujte své obranné mechanismy. Těchto 10 potravin vám k tomu pomůže.

Jablka
Mějte na paměti staré přísloví - Kdo jí jablka, nepotřebuje lékaře. Jablka jsou snad nejdostupnějším ovocem, přestože jejich cena z roku na rok stoupá. V obchodech je již v nabídce množství odrůd různých barev i chutí. Jablíčka jsou bohatá na vitamíny B, C, E, K. Nejvíce antioxidantů se nachází právě ve slupce, kterou často odstraňujeme. Podle výzkumů, jablka snižují výskyt některých druhů rakoviny a chrání mozek před poškozením. Rozpustná vláknina pektin zase snižuje cholesterol a reguluje trávení.

Zelí
Kysané zelí napomáhá množení užitečných bakterií v trávicím traktu, a proto udržuje zdraví. A zdraví se začíná ve střevě. O tom, že zelí je zdravé a má moc léčit, věděli už naši předkové, kteří ji často konzumovali. Z našich jídelníčků pomalu mizí, neboť údajně nafukuje a škodí trávení. Opak je však pravdou. Kyselé zelí napomáhá množení užitečných bakterií v trávicím traktu, a proto ho udržuje zdravý. Jedinečná látka vitamín U léčí žaludeční a dvanáctníkové vředy už během čtyř dní. Aminokyselina glutamin zase působí protizánětlivě. Zelí obsahuje i množství vitaminu C, čímž pomáhá bojovat proti virům. Pravidelná konzumace navíc snižuje riziko vzniku rakoviny střev, prostaty a prsu.

Med
Med je přírodním antibiotikem.Přírodní zázrak a všelék. Pokud na vás něco leze, dejte si lžíci medu s česnekem, cibulí či citrónem. Zdvojnásobí éčivý efekt. Kromě toho, že obsahuje množství vitamínů, je i zdrojem energie, která se vždycky hodí. Navíc, med je přírodním antibiotikem.

Rajčata
Rajčata jsou bohatá na vitamín C, takže jsou jedním z nejúčinnějších potravin posilujících imunitu. Zřejmě jste to netušili, ale na rozdíl od jiných druhů ovoce a zeleniny, které je vhodné konzumovat v čerstvém stavu, rajčata se vyplatí tepelně upravit. Uvolní se tak z nich obsažený lykopen, který pomáhá snižovat riziko
výskytu rakoviny a bojuje proti slunečnímu ozáření. Rajčata jsou také bohatá na vitamín C, takže jsou jedním z nejúčinnějších potravin posilujících imunitu. Vysoký obsah draslíku zase reguluje hladinu tekutin v organismu.

Šitake
V Japonsku ji používají při léčbě rakoviny, AIDS, cukrovky či únavy, takže její potenciál je velký. Pro nás pojem neznámý, na dálném východě si jí váží. Co se skrývá pod tímto tajemným názvem? Šitake je houba, o níž ještě budeme hodně slyšet. V Japonsku ji používají při léčbě rakoviny, AIDS, cukrovky či únavy, takže její potenciál je velký . Obsažený lentinan pomáhá posilovat imunitní systém, eritadenin zase snižuje hladinu cholesterolu. Bohatá je i na omega 6 - mastné kyseliny, železo, hořčík, draslík a selen. Na konzumaci jsou vhodné čerstvé i sušené plody.

Inspirovali jsme vás?
Už se vám sbíhají sliny? Nezapomeňte, najít si čas na očistu organismu a nastartování energie, kterou všichni tolik potřebujeme.