Hořčík působí proti únavě a zdravotním problémům

Po zimě bývá hodně oslabena naše imunita. Na vině je kromě chladného počasí a nedostatku slunečního svitu i méně pestrá strava. Nejen to se podepíše na našem těle během zimy. Dobrý start do jarního období vám pomohou zvládnou mimo jiné i minerály. A mezi nimi hlavně hořčík.

Úsporný zimní režim
Během zimy funguje naše tělo jakoby v úsporném režimu. Méně slunečních paprsků, krátké dny, tak shon z konce a stres ze začátku roku způsobují, že jsme mnohokrát bez energie, unavení a bez chuti. Kromě ovoce a zeleniny bychom neměli zapomínat ani na přísun minerálů. Klíčovým v tomto období je zejména hořčík. Je nedílnou součástí asi 300 důležitých procesů v našem těle. Jeho příjem pro člověka je proto nenahraditelný. Jakmile hladina hořčíku klesne, dostaví se bolest hlavy, celková únava, nesoustředěnost, svalové křeče a vyšší náklonnost k stresu. I před příchodem jara je proto zvýšený příjem hořčíku přímo nutností.

Vyšší příjem hořčíku
Kromě fyzicky a psychicky náročných situací se vyšší příjem hořčíku doporučuje i tehdy, když je organismus oslabený nemocí či zvýšenou teplotou. Na jeho každodenní doplňování je proto třeba myslet nepřetržitě. Hořčík se vstřebává v tenkém střevě. Proto je jeho doplňování stravou velmi důležité. Bohaté zásoby hořčíku se nacházejí například v luštěninách, čerstvé listové zelenině, ořechách, mořských rybách či banánech.

Minerální vody - ideální zdroj hořčíku
Minerální látky se z vody do organismu vstřebávají lépe, než například z potravin nebo z doplňků výživy. Ideálním zdrojem pro příjem hořčíku je proto pití minerálních vod. Minerální voda je přirozeným a dobře dostupným zdrojem minerálů (tedy i hořčíku), které dokáže tělo efektivně zužitkovat. Pro každodenní pitný režim jsou nejvhodnější tzv. středně-mineralizované minerální vody s nižší hladinou sodíku. Středně-mineralizovaná minerální voda Magnesia má unikátní složení, protože je bohatá na přírodní hořčík a zároveň obsahuje málo sodíku. Obsahuje 170 mg hořčíku v jednom litru, což je 45% denní doporučené denní dávky hořčíku a jen minimální množství sodíku (6,17 mg / l). To představuje v jedné 1,5l lahvi jen 0,4% doporučeného příjmu soli na osobu. Magnesia může být součástí každodenního pitného režimu. Zkuste si ji každý den například dát v práci na stůl a popíjet z ní během celého dne. Zásluhou hořčíku budete nejen na jaře budete svěží, vyhnou se vám křeče a žádný stres vás nevyvede z míry.


Mohlo by vás také zajímat