Hubnutí bez použití osobní váhy

Při hubnutí jsou důležité centimetry v pase, ne kila. Velký počet odborníků na výživu a fitness trenéři váhu nepoužívají a tento trik doporučují i svým svěřencům.  Čím je obvod pasu větší, tím se zvyšuje pravděpodobnost častějšího vzniku různých zdravotních problémů.Na prvním místě by podle nich měl být pocit.

Nabrané kilogramy není jen vidět, ale i cítit

Zvažte se tedy před odhodláním zhubnout a pak až když cítíte, že stačí. Údaj bude bonbónkem (za odměnu) a věřte, že si ho tipnete téměř přesně. Váhu odložte bokem, schovejte ji, abyste ji neměli na očích a nesvádělo vás postavit se na ni. Obecně je totiž velkou motivací neustále klesající číslo. Dalším, méně stresujícím ukazatelem toho, zda jsme zhubli nebo naopak přibrali, je oblečení. Dírka na pásku nebo knoflíky na halence okamžitě signalizují zdvižený prst. Zábavnou "váhou" je i fotoaparát. Vyfotografujte se v té jisté pozici, na stejném místě před, během a po zhubnutí několika kilogramů.

Čím méně stresu vložíte do procesu hubnutí a budete se vyhýbat slůvku "musím", tím vyšší jsou vaše šance

Hubnout začněte spontánně, bez svazujícího závazku. Půjde to snadněji. Důležité je zvážit cifru, na kterou se chcete dostat. Tu si pak pamatujte, často na ni myslete a sebe si představujte jako štíhlého člověka. Jinak to zřejmě nepůjde. Kdo v úspěch nevěří, těžko ho dosáhne.

Odborníci na výživu, tvrdí, že na zhubnutí čtyřech centimetrů v pase stačí jen "častěji vstát ze židle"

Jistá studie na skupině lidí ve středním věku prokázala, že ti, co omezili počet hodin sezení a vstali ze svých židlí o něco častěji (byť jen na minutu), byly v pase štíhlejší o více než 2,54 centimetrů, než ti, co vysedávají na židli déle. Odborníci se stále více také přiklání k hubnutí "podle obvodu pasu". Ten je pro ně i indikátorem zdraví. Čím je obvod pasu větší, tím se zvyšuje pravděpodobnost častějšího vzniku různých zdravotních problémů, jako jsou záněty, vysoký krevní tlak, inzulínová rezistence, vysoká hladina cukru v krvi a ukládání tukových zásob na životně důležitých vnitřních orgánech, a všechny tyto  uvedené faktory zvyšují riziko vzniku cukrovky a srdečních onemocnění. Komu se tedy nechce zdravě stravovat ani pravidelně cvičit, měl by se zvednout ze židle nebo z postele častěji, než potřebuje. Doporučuje se vstát jednou za hodinu, a komu chybí disciplína, ať použije připomínač. Člověk, který prosedí více než je zdrávo, podle statistiky nežije dlouho a riziko vzniku srdečních onemocnění je u něj vyšší. Podpořit zhubnutí v pase je možné i popíjením zeleného čaje, zařazením obilovin do jídelníčku a pravidelným cvičením.