I maminky by měly relaxovat

Po narození dítěte nastává kolotoč povinností a obrovské zátěže a některé maminky proto zapomínají na to, že by mohly a měly také relaxovat. Ale to může být důvod, proč po počátečním štěstí přichází i fáze vyčerpání a změn nálady.

V rámci duševní hygieny je relaxace nezbytná
Právě na ni však bohužel často v záplavě mateřských povinností zapomínáme. Umění relaxovat je mimořádně důležité zejména v současné době, kdy jsme obklopené obrovským množstvím podnětů- vizuálních, sluchových a jiných. Maminky jsou kromě toho často přetížené. Nedostatek spánku, domácnost, práce a děti dávají zabrat nejedné z nás. Potřebujeme jednou za čas vypnout, stáhnout se do sebe a v tichu rozjímat.

Jak relaxovat?
Zde jsou některé důležité oblasti relaxace:
Prostředí - znamená to najít si své klidné místo, v němž se uklidníte po rušném dni. Mělo by to být takové místo, kde vás nikdo nebude vyrušovat a kde se cítíte příjemně. Může to být staré křeslo v obýváku nebo měkký plyšový koberec v ložnici či lehátko na terase s výhledem na večerní oblohu. Důležité je, abyste si to místo uměla ztotožnit s odpočinkem.
Čas - jako maminka jistě oceníte, pokud budete moci odpočívat tehdy, když od vás nikdo nic nepotřebuje, tzn. pokud to bude čas jen pro vás. Pro většinu maminek představuje tento čas večer, když už děti usnou. Měl by to být čas, který jste ochotna investovat do sebe, který neberete jako zátěž navíc.
Atmosféra - Je třeba navodit si tu správnou atmosféru, nejlépe poslechem uklidňující hudby nebo hudby, která ve nás navozuje příjemné představy. Je vhodné i používání svíček, nejen pro příjemné osvětlení ale i pro uklidňující vůni, pokud mluvíme o vonných svíčkách.
Dýchání - Patří mezi základní biologické procesy. Správným technikám dýchání učí například jóga, je to vhodné cvičení jak pro těhotné, tak i maminky těsně po porodu. Je dobré při dýchání využívat bránici, hrudník i oblast klíčních kostí.
Cvičení - I relaxace je svým způsobem cvičením. Ale pokud mluvíme o cvičení v pravém slova smyslu, jóga spojuje relaxaci a cvičení a není náročná na kondici. Podobné atributy splňuje například i strečink.
Představivost - tzv. imaginace - napomáhá k řešení problémů a k uvolnění. Lehněte si do tiché místnosti, zavřete si oči a představujte si něco skutečně pěkného a to do nejmenších podrobností- např. to, jak se procházíte na pláži a cítíte horký písek pod nohama ...

Maminky, i když jste unavené,
nezapomínejte si najít čas a relaxujte. relaxace vám dodá novou energii, kterou potřebujete pro sebe, své miminko a nejbližší rodinu. 


Mohlo by vás také zajímat