Jak zahnat nudu z běhání?

Běhání, běhání a stále jen “to” běhání. Dá se vůbec udělat nějak zajímavým? A nebo je to stále dokola, stejná trasa a nudné odměřování metrů. Pokud vás tato aktivita začne nudit, hrozí reálné riziko, že se tohoto zdravého sportu necháte. A to by byla velká škoda. I běh se dá oživit. Nevěříte? Nabízíme vám pár zajímavých řešení.

Nezůstaňte při jedné trase
Láká vás fotbalové hřiště, nebo upřednostníte raději lesní cestičky? Co řeknete na běh po schodech nebo v parku? A co tak vyzkoušet všechno? Vyhnete se nudě a rozmanitý terén ocení i vaše kondice.

Stanovte si cíl, který vám nedovolí nudit se!
Proč jste vlastně s během začali? Je to kvůli zdraví a kondici? Potřebujete zhubnout? Chcete sami sobě (a možná i svému okolí) ukázat, že se ve vás ukrývá sportovec s pevným odhodláním? Úžasné! Pokud máte jasně stanovený cíl, pak nehrozí, že se začnete nudit. Snaha něco dosáhnout vás bude hnát vpřed a nutit hledat nové metody, jak se zlepšit.

Hledejte zajímavé a účinné metody tréninku
Zaběhnout denně deset kilometrů je sice fajn, ale z dlouhodobého hlediska je tento způsob tréninku nudný a také méně účinný (tělo si postupně na zátěž zvykne). Snažte se v oblasti běhu hledat nové metody tréninku, které vám pomohou snadněji a rychleji dosáhnout cíle. Zkuste vyzkoušet například intervalový trénink, který je založen na střídání rychlých a pomalých fází (sprint a poklus). Lákadlem může být i běh naboso, resp. v minimalistických botách, který je aktuálně velmi populární. Pokud si nevíte se sestavením tréninku poradit sami, požádejte o pomoc zkušeného trenéra.

Hubnete? Možná vás zbaví nudy počítadlo kalorií!
Existuje množství tabulek, které poskytují údaje o přibližném počtu spálených kalorií během konkrétní sportovní aktivity. Tyto údaje jsou ve většině případů orientační, protože přesný výpočet závisí na individuálních parametrech (výška, váha, věk, pohlaví atd.). Pokud vás "žene vpřed" právě údaj o spálených kaloriích, pořiďte si kvalitní počítadlo kalorií a údaje si zaznamenávejte. Se správnou motivací se nudit rozhodně nebudete!

Ve dvojici to jde lépe
Běh ve dvojici je mnohem zajímavější i účinnější. Důvod? Člověk se dokáže "vybičovat" k lepšímu výkonu. Proto si najděte někoho, kdo bude nadšení pro běh sdílet spolu s vámi. Zkuste se spolu připravovat na nějaké menší (nebo větší) běžecké akce, nebo si dejte soutěž ve shazování kilogramů. Fantazii se meze nekladou! Zdravá soutěživost je namístě. Možná občas dostanete provokativní zprávu nebo mail, že váš "sparring" partner trénuje i bez vás. Nehoráznost! Věřte, že vás to nenechá lhostejnými a budete se snažit i vy udělat něco navíc. Popřípadě se můžete navzájem sledovat prostřednictvím mobilních aplikací, kde se automaticky zaznamenávají a vyhodnocují jednotlivé tréninky.

Věnujte se dechovým cvičením a meditaci
Dalším způsobem jak se nenudit při běhu, jsou dechová cvičení a meditace. Běh je rutinně se opakující pohyb, který dává předpoklad k soustředění se a k provádění dechových cvičení nebo meditace. Proč to nezkusit?


Mohlo by vás také zajímat