Jarní únava se dá překonat, pomáhá pobyt venku

Nejste nemocní, přesto se cítíte unaveni a bez energie? Venku pofukuje vlahý jarní větřík, všechno kvete, svítí sluníčko a vy byste nejraději zalezli do postele a spali a spali? Tak to vás, jako spoustu dalších lidí, přepadla jarní únava. Ale jak s ní zatočit, aby vám zase jaro připadalo báječné a vy jste se v něm pohybovali s lehkostí a dobrou náladou?

Dávejte si pozor na to, co jíte
S příchodem prvních slunečních paprsků se mnozí rozhodnou změnit své stravovací návyky ve snaze shodit přebytečné kilogramy. Bohužel, často si zvolí naprosto nevhodný způsob, kterým jsou diety. "Zaručené" diety jsou většinou založeny na radikálním omezení příjmu potravin, což zvyšuje deficit důležitých látek v organismu, který je již tak po dlouhé zimě oslaben. To znamená, že pocity únavy, malátnosti a podrážděnosti jsou ještě intenzivnější. Co tedy dělat? Pravidlo číslo jedna zní: žádné diety! Se změnou ve stravování začněte postupně. Soustřeďte se na příjem potravin, které jsou zdravé, lehké a plné výživných látek. Volbou správných potravin nejen zhubnete, ale také se vyhnete nepříjemným symptomům jarní únavy. Snažte se do jídelníčku zařadit zejména hodně ovoce, zeleniny, luštěnin, ořechů a celozrnných produktů. Nezapomínejte, že součástí správného stravování jsou i zdravé a vyvážené snídaně. Pokud potřebujete dodat energii, k snídani si dopřejte ovesné vločky, ovoce či ořechy, které obsahují mnoho důležitých živin. Jestliže snídaně vynecháváte, nedivte se, že trpíte akutním nedostatkem energie a přibíráte.

Voda je základ
Pokud každý den nepřijmete dostatečné množství tekutin, důsledkem je únava a malátnost. Proto je ideálním řešením začít s pitným režimem už ráno a hned nalačno vypít dvě sklenice vody, obohacené například o šťávu z citronu. To nastartuje metabolismus a pomůže organismu zbavovat se toxických látek. Samozřejmě, vhodné tekutiny (čistá voda, minerálka, bylinné čaje, zředěné ovocné a zeleninové šťávy) je třeba doplňovat průběžně během dne. Denně je třeba vypít dva až tři litry tekutin.

Vyběhněte na vzduch
Věnujete se skupinovému cvičení, které se během celého roku cvičí v interiéru? Skvělé! Avšak s příchodem teplejších dní je vhodné cvičení v interiéru doplnit o pohybové aktivity venku. Postačí procházky, jogging nebo cyklistika. Čerstvý vzduch v kombinaci se slunečními paprsky a pohybovou aktivitou působí blahodárně nejen na tělo, ale i psychiku. Pokud budete dostatek času trávit venku, nabije vás to pozitivní energií. V případě, že nesportujete, jaro je ideálním ročním obdobím na to, abyste začali a změnili svůj život k lepšímu! Už půlhodinová procházka dokáže udělat doslova zázraky. I díky endorfinům se budete cítit šťastnější a vitálnější.

Začněte s otužováním
Otužování podporuje činnost krevního oběhu i imunitního systému. Má však svá pravidla. Je třeba začít pomalu a postupně. Na začátek postačí střídání teplé a studené (nejdříve vlažné) sprchy.


Mohlo by vás také zajímat