Nohy je třeba hýčkat

Nohy je třeba nejen ošetřovat, chce to s nimi i cvičit! Podle statistiky věnujeme nohám příliš málo pozornosti. Méně, než by si zasloužily. Všímáme si jich rozhodně méně než zad, dekoltu, rukou, nehtů či vlasů. Jeden z důvodů tkví i v tom, že jsou to právě nohy, které, jsou často ukryty - v botách. Chodidlům je třeba často dopřát změnu. Vykračování po rovině, převážně tvrdé (asfalt) již důvěrně znají. Ale co takhle naboso tráva, písek, štěrk nebo kameny? Jsou dny, kdy se z nich ani nestihneme zout. Jeden podstatný důvod, proč bychom to měli změnit, je fakt, že právě na noze se nachází až sedm tisíc nervových zakončení a pohyby chodidel se stimuluje celý organismus.

Nač je tedy třeba dbát?
Nejen na obecně známou péči-pedikúru včetně odstraňování  ztvrdlé kůže na patě pemzou, natírání nohou krémem a na pravidelný peeling (nejen vletěl!), ale i na to, aby se chodidla nepotila. Jelikož se na nich nachází velké množství potních žláz, podobně jako na dlaních, je to jejich logická činnost. V tomto případě pomohou jen ponožky z přírodních materiálů, vzdušná obuv, časté zouvání, resp. přezouvání, zásypy či deodoranty po koupeli a spreje proti pocení a zápachu.

Samostatnou kapitolou v tématu o nohou, speciálně o chodidlech, je voda
Tak, jak mají kvasinkové onemocnění rady sladkost, plísně na nohou potřebují mokro. To však neznamená, že si nohy nemáme často mýt, právě naopak, důraz je však třeba klást na důkladné utírání, zejména mezi prsty.

Co můžeme ještě pro nohy udělat a stále na to zapomínáme, je kupování kvalitních a zejména potřebně velkých bot. Nakupovat bychom se je měli vybrat odpoledne a tak se vyhnout tomu, aby nás tlačily. Sedět by měly  jako ulité. Nehledě na všechny módní trendy, zdravotní pohled na výšku podpatků je nekompromisní. Ideální je čtyřcentimetrový podpatek-takový úhel totiž podporuje správné držení těla.

Chodidlům je třeba často dopřát změnu. Vykračování po rovině, převážně tvrdé (asfalt) již důvěrně znají, ale co takhle naboso tráva, písek, štěrk nebo kameny? Rozmanitý povrch je pro ně vhodný na správnou funkci kostí, šlach a svalů, aby nebyly ztuhlé a precizně se promasírovaly.
Existují i relaxační cviky na nohy, díky kterým zlepšíme pohyblivost a pružnost chodidel. Například zvedání na špičky, případně procházení se takovým stylem po bytě. Hotovou gymnastikou pro prsty je i zvedání, například kousků oblečení. Uchopte například tričko mezi prsty na nohou a zvedněte ho až k ruce, tak, abyste se nemuseli sehnout. Krevní oběh v nártech a svalstvo chodidel zase uvolní kroužení kotníkem ve směru hodinových ručiček a vzápětí v protisměru.