Ochablé břišní svaly jsou estetický, ale také zdravotní problém!

Břišní svaly hrají jednu ze základních úkolů při správné stavbě těla, okolní svaly jim stejně účinně pomáhají. Patří k nim ty z dolní části zad, hýždí a boků. Tvoří jednu velkou rodinu, co se týče pevnosti středu vašeho těla. Každá slabina těchto svalů může přinést řadu příznaků.

1. Špatné držení těla
Špatné držení těla je často indikace slabého jádra. Svaly, které tvoří vaše břicho a dolní část zad pomáhají stabilizovat pánev a páteř, aby byla i horní část zad a ramena v natažené poloze. Pokud nemají svaly sílu, zejména pokud jde o spinální skupiny svalů běžících podél páteře, daleko více se hrbíte.

2. Bolesti v kříži
Dolní část zad je dalším dobrým ukazatelem slabosti vašich klíčových svalů. Když váš střed není tak silný nebo vyrovnaný, jak by mělo být, může způsobit změny vaší bederní páteře. Tělo cítí tlak na obratle, pouzdra, šlachy a vazy, které ji obklopují, takže jsou mnohem náchylnější ke zraněním.

3. Slabost
Celková slabost je také známkou toho, že vaše svaly jsou slaboučké. Tento nedostatek se však nemusí projevovat od samotného středu. I slabost v nohou a rukou ukazují, že špatně stabilizujete jádro. Stabilita svalů pomáhá přenášet sílu potřebnou pro jejich rychlou koncentraci a silnější pohyby těla. Házení míčku nebo důrazný krok, to vše pochází z vašich hlavních svalů.

4. Těžké vyprazdňování
Dalším možným příznakem slabých klíčových svalů je neschopnost pořádně při stolici zatlačit. Zkuste to vyzkoušet na obyčejném dýchání. Při výdechu vtáhněte břicho směrem k páteři a tlačte. Podržte tlak alespoň deset sekund. Pokud se vám to nepodaří na tak dlouho, je to znamení slabého jádra. Je tedy nejvyšší čas něco s tím začít dělat! Pomoci vám mohou odborně školení pracovníci ve fit centrech, ale i diplomovaní rehabilitační pracovníci, kteří vás naučí vhodné cviky, které následně budete pravidelně cvičit i doma.


Mohlo by vás také zajímat