Ořechy - prevence mnoha nemocí

Ořechy, hlavně vlašské a lískové obsahují velké výživných a zdraví prospěšných látek, které mohou být součástí prevence mnoha onemocnění.

Ořechy lze doporučit, protože

- mají pozitivní vliv na náš nervový systém - předcházejí pocitu únavy, uklidňují a zlepšují koncentraci, chrání před stresem a nemocemi srdce,  vše díky magnéziu, selenu, mědi a značnému obsahu vitaminů skupiny B.
- snižují hladinu cholesterolu, takový účinek mají nenasycené mastné kyseliny, které se nacházejí v ořeších a kvůli kterým mají i vysoké kalorické hodnoty.
- zpomalují procesy stárnutí a s nimi spojené nemoci, ořechy jsou totiž jedním z nejbohatších zdrojů vitamínu E, který ničí volné radikály poškozující zdravé buňky a ovlivňuje i hladkost a zvlhčování pokožky.
- pomáhají rekonvalescentům při uzdravování, jsou totiž koncentrovaným zdrojem mnoha vitamínů a stopových prvků.
- ořechy mohou bez obav jíst i diabetici - pouze mírně zvedají hladinu cukru v krvi, pro vegetariány představují zdroj hodnotné bílkoviny a ze stejného důvodu se doporučují i ​​sportovcům.

Kdy se ořechy nedoporučují
Lidé s nadváhou a všichni, kteří drží redukční dietu, mohou týdně sníst hrst ořechů. Pozor by si měli dávat alergici, protože ořechy někdy vyvolávají prudké alergické reakce. Nepříliš zdravé jsou solené oříšky - zvedají tlak a hladinu cholesterolu v krvi. Ořechy s cukrem nebo v čokoládě jsou velmi kalorické, kromě toho cukr může stěžovat vstřebávání některých minerálních látek.

Jak je skladovat a kupovat ořechy
Ořechy kupujte ve skořápce - takto je lze skladovat nejdéle.
Skladujte je na suchém místě.
Mleté ​​ořechy je vhodné co nejrychleji spotřebovat, jinak se zkazí.
Plesnivé ořechy mohou být jedovaté.
Ořechy snadněji oloupete, pokud je předtím zmrazíte.


Mohlo by vás také zajímat