Ořechy prodlužují život

O tom, že ořechy jsou zdravé není pochyb. Přesto se jejich pravidelnou konzumací nemůže pochlubit většina z nás. Přitom kromě toho, že snižují riziko srdečně-cévních onemocnění, cukrovky a rakoviny, nám prodlužují život!

Odborníci zjistili,
že u lidí, kteří jedli každý den hrst ořechů, se v porovnání s ostatními snížilo celkové riziko úmrtí až o 20 procent. Kromě toho jsou lidé konzumující pravidelně ořechy zdravější, štíhlejší, mají nižší hladinu cholesterolu či menší obvod pasu. Toto jsou jen některá zjištění, které se týkala 119 000 Američanů zapojených do výzkumu za posledních 30 let jejich života.

Jaké množství ořechů je tedy třeba denně sníst?
Vědci tvrdí, že hrst, množství ořechů odpovídající 16-24 ks mandlí, 16-18 ks kešu, nebo 30-35 arašídů (nepražených a nesolených, samozřejmě). Nejlepší alternativou je však kombinovat různé druhy ořechů a dopřát si je například místo nezdravých sladkostí .

Ořechy v našem jídelníčku
Odborníci neustále upozorňují na to, že ořechy jsou stále nedostatečně zastoupeny v našem jídelníčku a je třeba to změnit. Ořechy jsou přes vyšší kalorickou hodnotu plné živin, díky kterým může lidské tělo správně fungovat.

Které ořechy by v našem jídelníčku neměly chybět?
Mandle jsou bohatým zdrojem vápníku, a tedy jejich spotřebu by měly zvýšit zejména ti, kteří nemají rádi mléčné výrobky a také ženy po klimakteriu, kdy se zvyšuje riziko vzniku osteoporózy. Křupavé mandle obsahují také důležitý antioxidant vitamin E, který je důležitý pro tvorbu červených krvinek a také pro pokožku. Další antioxidanty prospívají kardiovaskulárnímu systému.

Para ořechy jsou známé zejména díky vysokému obsahu selenu,
který podporuje funkci imunitního systému, prospívá nervové soustavě a snižuje riziko vzniku krevních sraženin. Konzumace para ořechů však vyžaduje střídmost, protože několik para ořechů bohatě pokryje denní potřebu tohoto stopového prvku.

Kešu ořechy jsou bohaté na bílkoviny,
nenasycené mastné kyseliny (omega-3 a omega-6), vitaminy skupiny B (včetně kyseliny listové) a minerály (hořčík, zinek, železo). Z tohoto důvodu působí blahodárně na nervovou soustavu, srdečně-cévní systém, ale i na vlasy, nehty a pokožku

Lískové oříšky podporují zdraví kardiovaskulárního systému,
zvyšují obranyschopnost organismu, blahodárně působí na psychiku, bojují proti křečím i vypadávání vlasů

Makadamia ořechy,
podobně jako ostatní ořechy, prospívají srdci, ale jsou i zdrojem vlákniny důležité pro trávení. Z minerálů jsou zastoupeny zejména hořčík, vápník a draslík.

Pekanové ořechy jsou výborným zdrojem energie
v době, kdy člověk pociťuje únavu. Kromě toho jsou bohaté na antioxidanty, které bojují se škodlivými volnými radikály. Vitaminy skupiny B pomáhají lépe se vyrovnat se špatnou náladou či depresí.

Vlašské ořechy jsou plné antioxidantů,
které chrání před vznikem civilizačních onemocnění (infarkt, mrtvice, cukrovka, rakovina). Obsahují důležité nenasycené mastné kyseliny prospívající srdci. Dále jsou zastoupeny vitaminy skupiny B, vitamin C a E, železo, zinek, vápník, hořčík, draslík a další.


Mohlo by vás také zajímat