Péče o pleť v létě - dostatečná hydratace a přírodní výživa

Péče o pokožku v létě má svá specifika. Hlavně je důležitá ochrana před nadměrným slunečním zářením a dostatečná hydratace pleti. Dostatek vody potřebuje nejen pleť, ale i celý organismus. Nemá cenu používat hydratační krémy a sužovat tělo žízní. Kvalitě pleti přispívá i změna stravy, když do jídelníčku zařadíme dostatečné množství zeleniny a ovoce.

1. Změna stravy
I v tomto případě je to opravdu potřeba. Právě takto dostanete do těla potřebné vitaminy, které pomohou posílit organismus a takto zlepšit i kvalitu pokožky. Měli byste jíst více čerstvého ovoce a zeleniny, což je výrazný zdroj antioxidantů. Díky tomu dokáže pleť lépe čelit UV záření a nepropouští tolik negativních prvků. Stravu zkuste odlehčit i během letních měsíců, a když se nacházíte často na slunci, tak určitě přidejte i nějaké vitaminy navíc.

2. Pozor na horkou vodu
Jedním z hlavních letních problémů pokožky je fakt, že se více vysušuje. Dávejte proto pozor, abyste nepřidávali další zlozvyky, kterými tímto stav zhoršujete. Mezi ně patří zejména sprchování horkou vodou. Ta ubírá z přirozeného ochranného filmu pleti a postupně ji úplně vysušuje. Časem se mohou začít tvořit i malé šupinky. Pokud myjete nádobí ručně, používejte raději ochranné rukavice.

3. Změňte mýdlo a sprchový gel
Nesprávné produkty také způsobují vysušování pleti. Alespoň na léto se snažte zaměřit na bio mýdla, které jsou vyrobeny z kozího mléka nebo mají přídavek olivového oleje. Výraznější byste měli omezit i sprchové gely. Zkuste místo nich používat raději sprchové oleje, které pokožku zároveň hydratují.

4. Avokádová maska
Obsahuje totiž hodně zdravých tuků. Pro pleť se tak stává vynikající výživovou bombou, díky čemuž je pevnější a zdravější během celého léta. Aplikovat byste ji měli i po dovolené u moře, když je navíc vysušená i z mořské vody. Potřebujete na to jedno zralé avokádo, které snadno rozmačkáte na kaši. Do toho přidejte ještě pár kapek olivového oleje a když potřebujete zvýšit objem, aby jí bylo dostatek na celé tělo, dodejte ještě i kvalitní bílý jogurt. Toto vymíchejte na hustou kaši, kterou si natřete na tělo a nechte působit alespoň 15 minut.

5. Olejová masáž
Je velmi příjemná a navíc skvěle zklidňuje podrážděnou a suchou pokožku. Ideální je dělat si ji alespoň každý druhý den. Použít můžete olivový, mandlový, jojobový nebo jiný přírodní olej. Dobře si ho do pleti vmasírujte a takto ji zároveň i prokrvíte. Díky tomu dokáže lépe zužitkovat všechny vitaminy a minerální látky, které jí takto poskytnete.

6. Důkladný peeling
Ještě před letem si dopřejte i jeden hloubkový peeling. Díky němu se zbavte odumřelých buněk a dovolte tak pleti snadněji dýchat. Slouží to hned na dvě věci. V první řadě se takto lépe připravíte na opalování, díky čemuž bude vypadat vaše pleť krásnější a bude rovnoměrněji opálená. Druhým důvodem je, že v létě byste ho neměli dělat tak často, spíše výjimečně. Pokožka je dost namáhána a netřeba ji kvůli tomu narušovat ještě i peelingem.

7. Postupné opalování
Pokožku je nutné na slunce postupně přivykat. To znamená, že se nemůžete hned napoprvé vyhřívat celou hodinu. Začněte při deseti minutách a postupně po pěti vždy trošku přidávejte. Takto se můžete zároveň předpřipravit i na dovolenou u moře. Můžete také v první dny nanést i slabou vrstvu samoopalovacího krému, aby to nebyl pro pokožku na slunci pak takový šok.

8. Dostatek tekutin
V zimě se naše chuť na tekutiny přirozeně snižuje. V létě, když je horko, si jej tělo vyžádá více. Netřeba to jistě zanedbávat a měli byste mít na paměti, že každou hodinu je nutné vypít jednu sklenici vody. Takto zajistíte i pokožce pravidelné a dostatečné hydratování. Pokud jste celý den na slunci, můžete objem tekutin zvýšit.

9. Nezapomínejte na celé tělo
Chybou je, že často při aplikování ochranných krémů před sluncem myslíme pouze na části pokožky. Automaticky si chráníme obličej, dekolt, ruce a někdy nohy. A na ostatní zapomínáme. Je přitom velmi důležité natírat si i chodidla, pokud nosíte otevřenou obuv. Také nemůžete zapomenout na rty a krém s ochranným faktorem si aplikujte především na jemnou pokožku očí. A nezapomínejte ani na uši.

10. Vyživující sérum
Nejlépe je to, které obsahuje zvýšené množství vitamínu C. Dávejte si však pozor, abyste si ho aplikovali raději ve večerních hodinách a nikoli tehdy, když se chystáte na sluníčko. Díky tomu dostanete do těla dostatek antioxidantů, které dokáží lépe zabránit průniku UV záření.


Mohlo by vás také zajímat