Pivo versus voda?

Efektivní doplnění tekutin? Pivem? Pivo dělá vysušenému organismu lépe než voda, tvrdí španělští vědci a doporučují po sportovních výkonech doplňovat tekutiny pivem. Kdo si zajde po sportovním výkonu na jednou pivo, dělá dobře, tvrdí španělští vědci.

Vysušenému organizmu dělá lépe pivo než voda. Bublinky zlatého moku podle něj pomáhají uhasit žízeň a obsah sacharidů zase nahradit ztracené kalorie.
Vědci nechali intenzivně cvičit skupinu studentů při teplotě okolo 40 stupňů Celsia. Polovině z nich dali potom vypít půl litru piva, zatímco druhá polovina dostala stejné množství vody. Výsledný efekt zavodnění byl "o něco lepší" u těch, kteří pili pivo.
Tento nápad podporuje i španělský kardiolog , který pracoval pro fotbalisty klubu Real Madrid a španělský národní basketbalový tým. Pivo má podle něj perfektní složení na efektivní doplnění tekutin po sportovních výkonech a už dávno ho doporučuje profesionálním sportovcům po tréninku.


Britští vědci, kteří byli o výzkumu informováni, k tomu dodávají, že některé nápoje s vyšším obsahem alkoholu mají naopak diuretické (močopudné) účinky. Pivo dokáže podle nich uhasit žízeň po sportovních výkonech podobně jako voda, ale ne lépe.