Pohyb se vždy vyplatí

Pohyb se vyplatí i tehdy, když při něm nehubneme. Zhubnout bez pohybu se dá, ale málokterý odborník na výživu to doporučuje. Panuje názor, že úprava stravy pokud je k tomu pohyb, je ta nejlepší kombinace při shazování nežádoucích kilogramů. Pohyb se vyplatí vždy. I kdyby nám číslo na váze rapidně neklesalo.

Zdravotní hodinovou vycházku v rychlejším tempu bychom měli v ideálním případě absolvovat pětkrát do týdne. Všem lidem se hodinová vycházka doporučuje ve svižném tempu každý den a dva dny v týdnu cvičit v posilovně.  Ale je dobré zejména zpočátku trénovat pod dohledem zkušeného kondičního trenéra. Alespoň dokud se nenaučíme cvičit efektivně.

Pokud z jakýchkoliv příčin nechcete chodit do posilovny, můžete jezdit na kole, kráčet, sekat zahradu. Ale dělejte něco z toho každý den aspoň hodinu. Z dohodového hlediska platí pro udržení dobré kondice a jako prevence opětovného přibírání totéž. Pokud můžete cvičit, cvičte alespoň dvakrát do týdne. Pokud nemůžete cvičit, jděte. Kromě všech již zmíněných benefitů se také příjemně unavíte a večer lehce usnete.

Z tzv. lifestyle aktivit je nejúčinnější rychlá razantní chůze, a to v každém ročním období, v zimě i v létě. Zdravotní hodinovou vycházku v rychlejším tempu bychom měli v ideálním případě absolvovat pětkrát do týdne. Za ten čas ujdete přibližně šest - sedm kilometrů. Méně je málo. Více je samozřejmě lepší. Doporučuje se koupit si krokoměr. Ten prozradí, zda jsme den prožili sedavý (méně než 3500 kroků), nebo aktivní (nad 7500 kroků), přičemž ideálních je 10000 kroků a více. Kdo se vozí do práce autem a v práci převážně sedí, nemá šanci být aktivní jinak, jen když vědomě přidá hodinu pohybu. Cílem každého člověka by mělo být žít aktivně a ujít denně 1 0000 kroků.

Pravidelná a přiměřeně intenzivní pohybová aktivita má vždy význam. Platí to i pro obézní lidi, i kdyby při tom vůbec nehubli.  Pohyb a s tím spojena svalová zátěž zásadním způsobem zlepšují využití cukru (glukózy) ve svalových buňkách, zvyšují citlivost svalových buněk na inzulín, a tím zmenšují šance na vznik cukrovky. V případě již existující cukrovky může pravidelný pohyb zlepšit hodnoty cukru v krvi, snížit dávku léků při cukrovce a podobně, prostě pohyb se vždy vyplatí.