Přestali jste jíst chleba? Zhubnete, ale...

Vlna nejrůznějších diet neustále zaměstnává mozky lidí s nadváhou a obezitou. Ale ne všechno, co způsobuje hubnutí prospívá zároveň i našemu zdraví. Ano, klouby si oddychnou, když nemusí tahat zbytečné kilogramy, ale co na to říkají další, životně důležité orgány?


1. Pseudohubnutí - ztráta vody
Pokud snížíte příjem sacharidů, první věc, kterou si všimnete, je, jak rychle klesá hmotnost. Ale to není tuk, ale voda. Když se sacharidy skladují v těle ve formě glykogenu, 3 až 4krát větší váhu tvoří voda. Takže jakmile snížíte příjem sacharidů, vaše glykogenové zásoby budou použity a ztratíte jen dost vody.

2. Poctíte, jako byste měli chřipku
Sacharidy jsou hlavním zdrojem energie mozku. Když člověk snižuje příjem sacharidů, mozku dochází k výpary, zvláště když jsou zásoby glykogenu nízké a vyčerpané. Nakonec vaše tělo začne spalovat tuk a produkovat malé uhlíkové fragmenty zvané ketony. Výsledkem je zápach úst, sucho v ústech, únava, slabost, závratě, nespavost nebo nevolnost. V podstatě máte pocit, že máte chřipku. Konečně se vaše tělo přizpůsobuje a běží na ketonech, takže se nebudete cítit tak špatně. Ale ketony nejsou pro tělo nejvhodnějším palivem.

3. Ztratíte nekontrolovatelné příchutě
Rafinované sacharidy jsou známé, že zvyšují hladinu cukru v krvi a následně mají prudký pokles. Výzkum naznačuje, že takové násilné výkyvy aktivují závislost mozku, což vede k obtížnému chování. Výběr potravin bohatých na vlákninu (zelenina, celozrnné výrobky) pomáhá udržet hladinu cukru v krvi a zabraňuje nekontrolované chuti k jídlu.

4. Zvýšíte nebo snížíte riziko srdečních onemocnění a cukrovky
V závislosti na druhu zrna v pečiva a dalších produktech. Protože rafinované sacharidy obsahují mastné kyseliny (tzv. kyselinu palmitoleovou) a zvyšují riziko srdečních onemocnění a cukrovky typu 2. Ale celá zrna mohou naopak zlepšit hladinu cholesterolu v krvi a snížit riziko srdečních chorob, mrtvice, obezity a diabetu 2. typu.

5. Máte méně energie
Celá zrna jsou vynikajícím zdrojem železa, hořčíku a vitamínů B, které jsou všechny důležité pro udržení energetické úrovně. A uhlohydráty jsou také dobrým zdrojem paliva pro vaše tělo, a pokud ho nemáte, vaše tělo nebude plně fungovat.

6. Budete mít problémy se stolicí
Příjem zrn je také důležitý pro celé trávení. Tato nestravitelná část rostlin nejen pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi, snižuje riziko obezity a chronických onemocnění, ale také udržuje trávení a frekvenci velkých potřeb v normě.

7. Uvědomíte si únavu
Nedostatečný příjem sacharidů vede k únavě. Všechny sacharidy zvyšují hladiny serotoninových neurotransmiterů v mozku, čímž se "budíte". Vyberte si nejzdravější sacharidy a uvědomte si, že vaše duše vám také poděkuje.

8. Cvičení bude těžší
Sacharidy jsou hlavním zdrojem energie pro všechny cviky, které zajišťují vytrvalost a trvanlivost. Pokud vyloučíte sacharidy, vaše energie se sníží. A pokud snížíte celkové množství uhlovodíků, které vaše tělo ukládá, sníží se také schopnost produkovat sílu. Cvičení bude obtížnější a dobré výsledky nepůjdou tak snadno.


Mohlo by vás také zajímat