Proč bodytonika?

Cvičení by mělo být součástí dne každého člověka, který chce být zdravý, ve formě, zejména pokud má sedavé zaměstnání. Pokud chce zhubnout, tím spíš, ale i štíhlí lidé by měli věnovat cvičení čas. Nejenže je to zdraví prospěšné, ale pomáhá i naší psychické pohodě. Čas, kdy cvičíme, je ideální čas i pro očištění mysli a soustředění se pouze na svaly, které procvičujete. Takže žádné klábosení se sousedem v posilovně a také hudba by měla být přiměřená, žádná diskotéka. Skutečně, když cvičíme, máme co do činění s naší životní silou.

Bodytonika je trochu odlišný druh cvičení

Je zaměřen zejména na duševní pohodu. Při cvičení bodytoniky ovládejte své pohyby a mysl vložte do svých svalů. Zaměřte se na ty, se kterými pracujete. Mnozí špičkoví sportovci nazývají toto soustředění "kinestatickým smyslem" a říkají, že dodává pracujícímu svalu zvláštní tvar a napětí. Pokud se na cvičení soustředíte, zesiluje účinek cvičení, samo očekávání jistého výkonu vám k němu dopomůže. Nejhorší je bezmyšlenkovité cvičení, mávání rukama a nohama, přitom jste myšlenkami jinde. Může to dokonce vést k úrazu. Takže ještě jednou: soustřeďte se na cvičení a na nic jiného. Jen tak si i vaše mysl odpočine od každodenních starostí.

Když začínám

Když začnete, určitě si všimnete, že cviky se nedoporučuje mnohokrát opakovat. Třeba jít na to pomalu, abyste nevyhořeli. Přílišný počáteční zápal má často za následek, že lidé přestanou cvičit úplně. Raději buďte důslední, cvičte každý den a každý týden přidejte jen několik opakování. Většina zahřívacích cviků obsahuje napínací pohyby nebo postupy s natahováním do délky. Především je nutno zahřát a uvolnit klouby, aby vydržely zátěž. Bodytoniku můžete dělat v každém věku a bez ohledu na úroveň zdatnosti, protože dovoluje cvičit vlastním tempem a s individuálními pohybovými možnostmi. Dá se cvičit pomalu a jemně, cviky vyžadují pouze takovou rychlost a intenzitu, jakou vaše tělo dokáže zvládnout.

Lidé se často vymlouvají, že nemají čas

Cvičení vám však zabere skutečně jen pár minut denně, minuty, které jinak využíváte sledováním televize, i když tam v té chvíli možná ani nic zajímavého není. Je to jen zvyk, nebo spíše zlozvyk, který lze nahradit prospěšným zvykem - cvičením. A cvičit lze kdykoliv. Například: zda sedíte nebo stojíte, představte si, že máte kolem pasu pevný opasek a pokuste se z něj vytáhnout své břicho. Silně vtáhněte břišní svaly asi na pět sekund. Pak uvolněte. Dělejte to často, kdykoliv si vzpomenete. Nebo pokud často musíte stát u kopírky nebo u nějakého zařízení, střídavě se zvedejte na špičky nohou. Břicho mějte při tom také vtažené. Co děláte? Procvičujete lýtka. A co zadek? I ten se dá. Také, když stojíte, silně táhněte hýždě, vydržte pár vteřin a poté uvolněte. Nikdo si ani nevšimne, že posilujete. A pokud to uděláte několikrát během dne, výsledek se určitě dostaví. Základním smyslem bodytoniky je zejména okysličení organismu Organismus, kde je dostatek kyslíku, je daleko svěžejší, výkonnější, lépe se cítíte, jste zdravější. Dbejte na to, abyste vždy stáli nebo seděli vzpřímeně. Ke správnému postoji je třeba mít dobře vypracované zádové svaly. Proto ještě jednou: cvičte!