Proč nefungují zázračné prostředky, které nám nabízí "bezbolestné" zhubnutí?

Marně nám lékaři říkají, že rychle to nejde, respektive jde, ale pouze na krátkou dobu. Prostě jsme takoví. A proto když mnozí z nás zaslechnou o "zaručených" prostředcích, pomocí kterých zhubnete tolik a tolik kilo a za takový a takový čas, a zejména bez námahy, neodoláme. Přitom naše paměť by nám možná ráda připomněla, kdybychom se jí zeptali, jak to naposledy dopadlo a hlavně co to stálo. Těch zázračných prostředků na hubnutí je nepředstavitelné množství, jen se podívejte na google. A všechny jsou zaručené, vyzkoušené, hledí na vás z obrázků a vidíte lidi, kteří jsou toho živoucím důkazem. Jak je ale potom možné, když všechny tak zaručeně fungují, že je tolik obézních lidí?

Je to jasné už z toho, že obvykle k těmto přípravkům bývá přibalen i jídelníček
Ten sám o sobě je redukční, takže pokud se ho držíte, tak zhubnete, pokud vás drží pouze víra, tak nezhubnete, případně ještě přiberete. A pak vám řeknou, že je to právě proto, že jste nedodržovali úplně všechny instrukce, to znamená i jídelníček, nebo dokonce přibalené cviky, i když při agitování tvrdí, že nemusíte ani prstem pohnout. A popravdě řečeno, pokud budete cvičit a správně jíte, zhubnete bez jakýchkoliv urychlovačů a doplňků, které kdovíco obsahují. Podívejme si alespoň ty nejčastěji bezbolestné a na 100 % fungující prostředky

1. Náplasti
Zázračná náplast, díky níž byste shodili desítky kilogramů, skutečně neexistuje, takže jde o podvod. Tzv.  hubnoucí náplasti většinou obsahují různé rostlinné látky, které mají urychlovat metabolismus, případně zamezit pocity hladu. Reklamní slogany hlásají, že se tyto látky uvolňují postupně do organismu po celý den, takže vlastně nepřetržitě hubnete. Ve skutečnosti nemají žádný efekt.

2. Koktejly
Dietní koktejly jsou dobrým pomocníkem pro toho, kdo nemá čas na pravidelnou stravu nebo chce urychlit hubnutí vynecháním jednoho denního jídla a nahrazuje ho koktejlem, obvykle v práškové formě. Koktejly obsahují (nebo by měly) vyvážený poměr bílkovin, sacharidů, tuků, minerálů a vitamínů a často jsou obohaceny o vlákninu, která zvyšuje pocit nasycení. Výhodou je, že snížíte energetický příjem a zvýšíte příjem tekutin. Je zajištěn nutný příjem všech živin, tedy nejste o nic ochuzeni. Takže koktejly na hubnutí mají své opodstatnění, ale mají i nevýhody. Zejména vás nenaučí správnému stravování a nemůžete je pít věčně, takže po jejich vyloučení jste tam, kde na začátku. Jejich příchuť vás zanedlouho omrzí, je to jednotvárné. A nakonec, je to přece jen umělá strava.

3. Čaje
Obvykle jsou dost drahé, a když si přečtete jejich složení, zjistíte, že koncentrace látek, které pomáhají redukovat hmotnost, je poměrně nízká. Jde zejména o odvodnění organismu, tedy o močopudné bylinky, ale vy přece chcete zhubnout, ne se odvodnit, což je dokonce nebezpečné. Jediný efekt těchto čajů je ten, že vás naučí pravidelně pít, což často samo o sobě vede k hubnutí, mylně přisuzovanému složení čaje.

4. Spalovače
Jsou to tabletky, obsahující látky, které urychlují metabolismus. Zároveň zabraňují úbytku svalové hmoty. Mezi termogenní látky patří kofein, zelený čaj, synefrin, apod. Zvyšují termoregulaci těla, čímž urychlují spalování. Mají však dost vedlejších účinků.

5. Vláknina
Vláknina brání pocitu hladu, pomáhá trávit, snižuje cholesterol. Vláknina je vlastně všechno, co náš organismus nestráví. Obvykle sníme denně třetinu množství vlákniny, než bychom měli. Proto se může doplňovat ve formě tabletek, ale je to prostředek k potlačení pocitu hladu, ne prostředek na hubnutí. Vláknina nijak neovlivní příjem kalorií ani vstřebávání tuků.