Proč skákat přes švihadlo?

Skákání přes švihadlo nemusí být jen dobrou zábavou malých dětí. Pomocí skoků přes švihadlo můžete spálit přebytečný tuk a postarat se o dokonalé křivky těla!

Skákání přes švihadlo - pouze pro děti?

Stačí pár přeskoků denně a už za pár dní zaznamenáte zlepšení kondice, posílení svalstva a v neposlední řadě úbytek hmotnosti! A tím se série pozitiv, které získáte pravidelným skákáním přes švihadlo teprve začíná. I když jste před zahájením tohoto cvičení s klouby neměli problémy, může se stát, že skákání vám tyto skryté problémy odhalí.

Skok sem, skok tam

Pokud chcete, aby vám švihadlo dopomohlo k vytoužené postavě je třeba dodržovat alespoň základní pravidla tohoto zajímavého cvičení. V první řadě si třeba dávat pozor na přiměřenou fyzickou zátěž. Pokud trpíte špatnou kondicí, necvičíte pravidelně nebo dokonce vůbec, nebo máte problémy s klouby zbystřete pozornost. Pravidelným "hopkáním" se vám zlepší kondice už po pár dnech, ale připravte se na to, že vaše začátky budou náročnější než u sportovců, které při skákání nezaskočí ani problémy s dýcháním, ani případná bolest svalů. Problémy s klouby mohou být příčinou, proč se již po prvním odhodláni vyzkoušet "skákací sport" rozhodnete odložit švihadlo. I když jste před zahájením tohoto cvičení s klouby neměli problémy, může se stát, že skákání vám tyto skryté problémy odhalí. Proč? Protože ačkoli je skákání přes švihadlo skvělý sport, který dokáže posílit téměř každý sval těla, zároveň zatěžuje do velké míry i klouby. Překonejte počáteční nepohodlí a bolesti. Nejpozději po týdnu pravidelného skákání by měly všechny problémy s počátečním cvičením přestat a pomalu se rýsovat svaly na těle.

"Skákací maratón"

Nejideálnější částí dne, která je vhodná na "skákací maratón" je ráno. Zaskákejte si nalačno, ačkoli můžete pociťovat únavu či málo energie. Přemozte se! Nejenže rozhýbete krevní oběh, ale zároveň nastartujete i spalování tuků. Právě ráno a především nalačno organismus nejsnadněji spaluje kalorie. Využijte ranní hodiny a cvičení, které rovnoměrně zatěžuje celý organismus a tak celé tělo dokonale posílí! Pokud jste začátečník zvolte mírnější tempo. Na začátek postačí 50 přeskoků ve dvou sériích tak, abyste vystřídali obě nohy. Toto ranní cvičení je velmi nenáročné na čas. Pokud jste tedy měli již předem přichystanou výmluvu, že ráno nemáte čas na cvičení, skoncujte s tímto negativním postojem ke cvičení. Skákání přes švihadlo vám zabere maximálně 5 minut. Čím více skoků uděláte po určitý časový úsek, tím dříve získáte skvělou formu po jaké jste již dlouho toužili. Navíc nejenže budete mít krásnou postavu, ale také se postaráte i o pevné zdraví!