Rady na zlepšení nálady ženy na mateřské dovolené

Jak prožít s dobrou náladou a klidem prvních pár měsíců po příchodu s miminkem z porodnice? Pro mnoho žen nastává úplná změna životního stylu. Nedostatek spánku a neustálá péče o dítě může způsobit i depresivní stavy.

Čistý vzduch
Mnoho žen trpí tím, že jsou s výjimkou vycházek s kočárkem stále zavřené mezi čtyřmi stěnami. Poproste manžela, dobrou sousedku nebo kamarádku, aby dali pozor na děťátko, dokud spí. Zatím si udělejte krátkou procházku po venku. Stačí projít kolem pár domů a nadýchat se čerstvého vzduchu a hned se budete cítit lépe.

Koupel
Koupel je velmi jednoduchý a rychlý způsob, který vám udělá okamžitě dobře. Lehněte si do vody plné pěny nebo s voňavým olejíčkem a vychutnejte si těch pár minut jen pro sebe. Pokud máte více času, zapněte i tichou hudbu, zapalte svíčky. Pokud ho naopak nemáte, dejte si alespoň rychlou, vlažnou (až studenou) sprchu.

Seznam dětských potřeb
Namísto bezmyšlenkovitého nakupování si sestavte seznam toho, co pro miminko potřebujete. Doplňte i značky a velikosti, které preferujete. Takto můžete spolu s manželem vyřídit nákupy mnohem rychleji a efektivněji.

Číst dětský pláč
Naučte se rozpoznávat pláč děťátka, když je hladové, unavené nebo potřebuje přebalit. Když budete vědět, co vaše miminko potřebuje, ušetříte si frustraci z neustálého pláče a rychleji ho utišíte.

Babysitter
Je velmi důležité vedle péče o dítě najít si čas na sebe a na manžela. Poproste prarodiče, přátele, rodinu, aby vám na 1-3 hodinky pohlídali dítě, případně využijte placené služby. Jděte s manželem na večeři, do kina, nebo i na krátkou procházku - podle toho, kolik času máte.

Spánek
Nic vás nerozhodí tak, jako nedostatek spánku. Jelikož při malém miminku je téměř nemožné zajistit si 8 hodin spánku, dopřejte si "šlofíka" vždy, když bude na to čas. Jděte spát dříve a pokud nekojíte, nechte večerní krmení na manželovi. Zkoncentujete tak síly na pozdní večerní, či brzké ranní krmení.


Mohlo by vás také zajímat