Stáří dokáže být krásné, když se o to sami přičiníte

Chtěli byste mít opět množství energie, fungující metabolismus či pocit, že dokážete všechno, co si umanete - tak jako kdysi? Samozřejmě, věk se zcela oklamat nedá, ale pokud zkusíte následovat naše rady, můžete žít zdravější, šťastnější a delší život.

1. Základem je spánek
To, že přiměřeně dlouhý a kvalitní spánek je nezbytný pro dostatek energie, přece už určitě víte, ale přesto ho množství lidí podceňuje. Je to však skutečně jediný způsob, jak si vaše tělo i mysl mohou dokonale odpočinout. Odborníci doporučují udělat si malý test, abyste viděli, že to skutečně funguje. Během šesti týdnů každý den zapomeňte na ponocování a jděte spát dříve. Vytvoříte si tak návyk na zdravý spánek a dáte sbohem vyčerpanosti a kruhům pod očima.

2. Vitamíny a antioxidanty
Jako u téměř všech doporučení, jak zhubnout, ani v boji s věkem si neporadíte bez ovoce a zeleniny. Jsou plné vitamínů a antioxidantů, díky kterým se budete cítit svěže a plní energie. Ale nemusíte se úplně rozloučit s vašimi oblíbenými prohřešky proti zdravé výživě. Pokud na 90 procent jíte zdravě, dopřejte si těch zbývajících 10 procent. Dejte si kopeček zmrzliny a pořádně si ho užijte! 

3. Nedovolte, aby vaše svaly ochably
Nikdo vás nenutí, abyste utíkali do posilovny s pocitem, že čím více, tím lépe. Trénink musí odpovídat vašemu zdravotnímu stavu a kondici, a pokud cvičíte správně, budete se cítit o několik let mladší. Pokud to děláte správně, posilování ve svalech způsobí mikrotrhlinky, co vaše tělo přiměje vytvořit pevnější svalová vlákna. Spolu s tím přichází samozřejmě výdrž a větší odolnost. Pokud nechcete nebo nemůžete svůj cvičební plán konzultovat s odborníkem, koupte si činky a kombinujte základních cviky, jako jsou například dřepy nebo takzvané výpady. Nemusíte cvičit každý den, ale také ne méně než dvakrát týdně.

4. Buďte marniví - přiměřeně
Jednoduše se o sebe starejte. Obarvěte své šediny, pořiďte si kvalitní krém a dopřejte si voňavou koupel. Zajděte do obchodu a kupte si něco nového na sebe. Při marnivosti je důležité slovo „přiměřeně'“, nikdo vás totiž neposílá k plastickému chirurgovi za předem prohraným bojem vypadat stejně jako před třiceti lety. Ale proč se v rámci možností nepostará o zdraví své pokožky a vlasů, když se díky tomu můžete cítit sebevědoměji a mladší?

5. Vstávejte i usínejte s úsměvem
Bez pozitivního myšlení vám ostatní rady nepomohou. Podle autorky knihy A Happy You Elizabeth Lombardo je ve vyšším věku třeba umlčet hlásek uvnitř, který připomíná všechno zlé, co se vám v životě stalo. Cílem není popírat ty méně příjemné věci, co se dějí, ale soustředit se na ty dobré. Optimismus zajistí příliv pozitivní energie, která na člověka působí motivačně.

6. Zpestřete si život
Zkoušejte nové věci a naplňte svůj život zážitky. Paradoxně může pomoci zdravá dávka nostalgie, jak dokázala studie vědců z Harvardské univerzity. Lidi umístili do prostředí, které připomínalo jejich mládí, čili nechyběly filmy, hudba a různé staré předměty. Experiment ukázal, že se zlepšila jejich paměť, vidění, nálada i zdravotní stav.


Mohlo by vás také zajímat