Stravování při vysokém krevním tlaku

Stravování při vysokém krevním tlaku. Lékaři doporučují omezit solení, ale i další opatření v životosprávě nejsou od věci. 

Zde je několik zásad, kterými by se hypertonici měli řídit.

Základem stravování by měly být obiloviny, ovoce a zelenina.
Omezit solení
Maso je důležité vybírat libové nebo odstraňovat tučné části.
Z mléčných výrobků se zaměřte na nízkotučné.
Obilné vločky, sója a sójové produkty pozitivně ovlivňují krevní tlak, doporučuje se jejich pravidelná konzumace
Hypertonici by si měli pravidelně dopřát šťávu z červené řepy nebo čerstvého ananasu.
Minerální látky a enzymy v medu také pomáhají snižovat vysoký krevní tlak.
Důležitým zdrojem vlákniny, vitamínů a minerálů je zelenina; obsahuje také draslík, který přispívá k udržení krevního tlaku na normálních hodnotách.
Ze zeleniny lékaři doporučují jíst zejména syrový celer, lilek, okurky, červenou řepu, petrželku, pórek, cibuli a česnek.
 Z ovoce by měli lidé s vysokým krevním tlakem zařadit do jídelníčku grapefruit  (obsahuje hodně draslíku), angrešt, jablka, banány, avokádo a mango  jíst třeba minimálně pět kousků ovoce a zeleniny denně.
Z bylinek významně ovlivňuje krevní tlak směrem dolů aronie černá, doporučuje se užívat výtažky z této rostliny z minerálních látek hypertonici potřebují denně přijmout dostatečné množství vápníku, draslíku, hořčíku, rutinu, ale i vitamíny E a B 3

Kde najdete
vápník: mák, mořské řasy, špenát, sardinky, zelí
draslík: luštěniny jako je čočka, fazole, sója, dále obilné klíčky, sušené švestky a meruňky, kokos, mandle, rozinky, vejce, paprika
hořčík: pšeničné klíčky, otruby, sušené pivovarské kvasnice, fazole, hrách, arašídy, mandle, para ořechy, čočka, pistácie, mák, kakao
rutin: pohanka v jakékoliv podobě
vitamín E: pšeničné klíčky, celozrnná mouka a těstoviny, brokolice, špenát, fazole, zelí, vejce
vitamín B 3: játra, tuňák, maso-hlavně krůtí, slunečnicová semínka, arašídy, fazole