Stres škodí nejen zdraví, ale i kráse!

Stres je motorem zvýšených výkonů, ale také tím, který nepřeje kráse. Ano, stres dělá vrásky, ale také zdravotní problémy. Přestože se mu čas od času nevyhne nikdo z nás, neměl by být stálým společníkem. Ale dá se proti němu úspěšně bojovat a také použít i účinnou prevenci.

Jaký je původ stresu?
Když se člověk ocitne ve stresu, celý organismus se nasměruje, aby se se stresem nějak vyrovnal a přizpůsobil se mu. Tím výrazně odčerpává zásoby životní energie, což nás může velmi oslabit a způsobit výrazné až nevratné negativní změny v našem tělesném, citovém, duševním a sociálním fungování. Spouštěčem stresových reakcí jsou různé faktory dlouhodobého nebo krátkodobého charakteru, například leknutí se, překvapení, smutná či radostná zpráva, rozchod s přítelem, vypětí v práci, zvýšené nároky na vaši psychiku. Kromě následků při dlouhodobém působení stresu na fyziologické a psychologické procesy v organismu, stres se okamžitě projevuje hlavně na pokožce a tváři každého člověka. Co se tedy děje, když už nás navštívil?

1. Vrásky
Mračení se způsobené pod vlivem stresu může mít účinky na stárnutí pokožky.Procesy vyvolané stresem vyvolávají tvorbu volných radikálů, které narušují ochranné vrstvy pokožky. Jsou nebezpečné a mohou způsobovat urychlené stárnutí a tvorbu vrásek.

2. Akné
Stresem se zvyšuje hladina testosteronu. Ten způsobuje vytváření kožního mazu, který ucpává póry na pokožce a tím vyvolává lokální záněty projevující se tvorbou pupínků.

3. Opar - herpes
Když už jste získali herpesvirózu při líbání nebo jiné činnosti, velmi dobrým prostředím pro ni je právě takové, které je vyvoláno dlouhodobým působením stresu fyziologického, psychologického charakteru nebo vnějšími vlyvy počasí.

4. Vypadávání vlasů
Tak jako pokožka jsou dalším indikátorem stresu naše vlasy. Pod zvýšenou zátěží organismu může dojít k jejich nadměrnému vypadávání.

5. Nehty
Nervozita se může projevovat například okusováním nehtů. Určitě, milé dámy, působí takové ruce s okusem nehty na opačné pohlaví neesteticky.

6. Přejídání se
Stres se velmi často projevuje i nadměrnou konzumaci jídla a sladkostí, zejména čokolády, která vyvolává produkci hormonu štěstí. Neblahé účinky to má však na vaše zdraví a postavu, kterou si většina z vás střeží jako oko v hlavě.
Zmínili jsme jen pár nejčastějších indikátorů stresu, které se většinou projevují jako první. Dlouhodobým působením může dojít k patologickým změnám organismu a nenávratným změnám na psychice.

Jak předcházet stresu?

  • Tvorbě volných radikálů zabraňuje zvýšený přísun vitaminu C ve formě ovoce a zeleniny, velmi dobrým pomocníkem je i kvalitní zelený čaj.
  • Když máte sedavé zaměstnání nebo nedostatek pohybu pomůže často krátká procházka, sportovní aktivita nebo pobyt na čerstvém vzduchu.
  • Naučte se odpočívat! Pasivní nebo aktivní relaxování uvolňuje napětí. Pokud neumíte odpočívat tak, že prostě nic neděláte, najděte si činnost, která vás naplní.
  • Vyhýbejte se lidem, kteří vám ztrpčují život.
  • V případě, že nejste spokojeni v zaměstnání, změňte ho!
  • Snažte se nemít zcela 100% kontrolu nad svým životem. Striktní plánování může vést ke zklamání, pokud se věci nedaří. Nedělejte více věcí najednou, přestože je dokážete zvládnout.
  • Velmi dobrým způsobem jako odbourat napětí, může být i kvalitní milování.
  • Častěji používejte čistící kosmetiku a pravidelně si upravujte nehty. Nekousejte si nehty!
  • Během období, kdy k vám zavítá stres, omezte konzumaci alkoholu, kávy a cigaret. Oslabují váš organismus a mohou být příčinou různých zdravotních a estetických problémů.
     

Mohlo by vás také zajímat