Vitamín C podporuje imunitní systém a pomáhá i hubnutí

Vitamín C, kyselina L askorbová je rozpustná ve vodě a má několik různých funkcí. Vitamín C je koenzym, který se spolupodílí při tvorbě vazivové tkáně zubů, dásní, krve či žlučových kyselin. Je potřebný pro regulaci normálního tělesného růstu, hojení ran, reakcí na stres a stimuluje tvorbu bílých krvinek. Je důležitým antioxidantem, ochránce tělesných tkání a ostatních vitamínů. Kyselina L askorbová je potřebná k udržování pevnosti cévních stěn (zejména kapilár), podporuje tkáňové dýchání a odstraňuje volné radikály. Snad jeho nejznámější funkcí je podpora imunitního systému, přičemž pomáhá i využít v těle železo, vápník či aminokyseliny. Napomáhá k regeneraci tkání, má vliv na léčení mononukleózy či jiných chorob.

Vitamínem C si zajistíte i lepší zásobování krve kyslíkem
Vitamín C pozitivně působí nejen na celkové zdraví, ale i na krásu. Podporuje hubnutí tím, že pomáhá při produkci stresového hormonu noradrenalinu, který tuk přeměňuje na energii. Obecně platí, že všechno kyselé s vysokým obsahem vitamínu C napomáhá k spalování tuků. Ne nadarmo, lidé žijící v přímořských oblastech pokapávají skoro každé jídlo citrónem. Navíc si citrónem usnadní i trávení a zaručí automatické hubnutí.

Příznaky nedostatku vitamínu C:
• Krvácí vám z dásní po čištění zubů nebo při jídle tvrdší stravy, například jablka?
• Jste často nemocní, trpíte rýmou a oslabenou imunitou?
• Jste náladoví?
• Pociťujete často stavy deprese, pocity smutku až beznaděje?
• Máte večer na břiše a dekoltu ochablejší pokožku?
• Máte problém s pamětí?

C jako citron
Široká laická veřejnost dodnes tvrdí, že citron obsahuje nejvíce vitamínu C. Není tomu tak. Černý rybíz, kiwi, petržel či dokonce paprika obsahují mnohem větší množství vitamínu C než citron. Citrusové plody mají nepochybně také trvalé a zasloužené místo v žebříčku potravin obsahující vitamín C. Grapefruit, pomeranč či samotný citron se doporučují konzumovat denně. Citrusové plody jsou koncentráty vitamínu C, který stimuluje krevní oběh a poskytuje dobrou výživu a barvu pokožky. Vitamín C se také nachází, například v rajčatech, červené řepě, okurkách, mrkvi, špenátu či celeru. Pozor! Vitamín C je velmi citlivý na světlo a teplo. Proto je důležité, chránit zeleninu či ovoce před znehodnocením vitamínu C, jejich uskladněním do tmavé místnosti, případně v dolní zásuvce chladničky. Hodnota vitamínu C se snižuje i dlouhým vařením a opakovaným ohřevem potraviny obsahující vitamín C.