Vitamín E dokáže zprůchodnit cévy, a tím předejít infarktu

Vitamín E - významný antioxidant, který se spolupodílí na metabolismu bílkovin a tuků. I takto můžeme označit vitamín E. Zmíněný vitamín patří do skupiny vitamínů rozpustných v tucích a právě rostlinné oleje jsou jeho hlavním zdrojem. Pokud znáte jediný způsob užívání vitamínu E a to ne příliš lákavým konzumováním rybím olejem, zapomeňte na to a dejte přednost příjemnější způsobu ...

Méně známý vitamín E
Vitamín E patří mezi méně propagované vitamíny, ale zato je velmi významným. Podporuje totiž imunitní systém, zlepšuje činnost trávicího systému, napomáhá při různých žaludečních potížích či problémech a účinně snižuje krevní tlak. Rovněž je účinným pomocníkem při problémech se zrakem a neostrém vidění. Dále dokáže ovlivnit tvorbu červených krvinek, obnovu a růst svalové hmoty a některých tkání. Podporuje činnost pohlavních žláz, působí jako prevence samovolných potratů a " léčba " při neplodnosti a potenci.

Tento vitamín dokáže i zprůchodnit cévy,
tím, že zneškodňuje volné radikály a zabraňuje žluklého tukových buněk, jejichž výsledkem může být arterioskleróza. Nedávné výzkumy prokázaly, že vitamín E, kromě cév, prospívá i srdci a prostatě. Studie prokázaly, že každodenní užívání vitamínu E několik let po sobě, snižuje riziko vzniku infarktu až o neuvěřitelných čtyřicet procent. Americký vědci, také zjistili, že vitamín E zachycováním volných radikálů, má ochrannou funkci i v případě vzniku a léčby prostaty. Vitamín E je také bojovníkem proti únavě, agresivitě a dokáže uklidnit. Při problémech s roztřepenými vlasy či bledou, nepružnou pletí stojí určitě nedostatek vitamínu E. Vitamín E zpomaluje proces stárnutí buněk a tkání, a proto se často přidává do kosmetických přípravků .

Namísto rybího tuku ...
Známá a často používaná polopravda, že jen rybí tuk zajistí dostatek příjmu vitamínu E do těla, je už dávno minulostí. Namísto rybího tuku si raději chroustejte ořechy, mandle či lněná semínka. Hlavním zdrojem vitamínu E jsou rostlinné oleje, oblíbený olivový či slunečnicový olej, by neměl chybět v žádné kuchyni. Vhodnými a zdravými rostlinnými oleji jsou i řepkový nebo kukuřičný olej. Bohatým zdrojem vitamínu E jsou i zelí, mrkev, špenát, sójové boby nebo jiná zelená listová zelenina či různé druhy mořských a sladkovodních ryb. Místo rybího tuku si můžete dopřát i luštěniny, vajíčka, obiloviny (celozrnná mouka), obilné nebo pšeničné klíčky.