Vitamin H pomáhá štěpit tuky, a proto musí být součástí zdravého stravování

V zimním, či přechodném období, při prudkých změnách počasí, nebo při extrémních výkyvech teploty vzduchu venku a v místnosti, se často stává, že člověk s oslabenou imunitou dostane chřipku, prochladne ... Vitamíny jsou "bojovníci ", kteří nám pak mohou pomoci s bitvou proti nepříjemnému nachlazení, nebo viróze a zajistí nám dřívější návrat do práce, mezi přátele a ke svým koníčkům. Obyčejně je všeobecně známý vitamin C, B, E, nebo D. Už méně z nás ví, že k vitaminům patří i biotin, nikotinamid, nebo například takový metylnaftochinon.

Vitamin H (biotin)
se účastní při štěpení tuků na nižší složky. Je i růstovým hormonem. Zdrojem tohoto vitaminu ve stravě mohou být játra, mozeček, ledviny, žloutek, mléko, droždí a květy heřmánku.

Vitamin P (protipelagrický faktor, nikotinamid)
rovněž tvoří velmi důležitou složku, kterou bychom v naši stravě neměli zanedbávat. Jeho nedostatek totiž zapříčiňuje závažné onemocnění kůže pellagra, které doprovází zhrubnutí, zdrsnění kůže a její následné odlupování. Zdrojem vitaminu P jsou játra, droždí, zelenina (rajčata), mléko.

Vitamin F (tvoří jej skupina nenasycených mastných kyselin - kyselina linolenová, linolová, arachidová)
Tento vitamin je katalyzátorem biochemických reakcí v organismu. Zdroj vitaminu F ve stravě tvoří především ovoce, zelenina a mouka.

Vitamin K (protikrvácivý faktor, metylnaftochinon)
upravuje srážlivost krve, umožňuje tvorbu protrombinu v játrech, čímž zabraňuje vykrvácení. Zdrojem tohoto vitaminu v potravě je pažitka, špenát, zelí a jiné zelené části rostlin.