Jak bojovat se stresem?



Zbavte se různých pocitů viny ...

1.Zadržovaná  zlost
Ženy se naučili zlost ukrývat, dusí ji v sobě a jen málokdy ji obrátí proti tomu, kdo je naštval. Jenže časem se nahromaděná zlost i tak prodere ven a otráví vztahy v rodině i na pracovišti.


2.Potlačování nevraživosti
Ženy, kterým se nepodařilo vyrovnat se autoritativním rodičům, nosí v sobě břemeno potlačované nevraživosti, popírají ji a kompenzují například sebeobětováním, přehnanou pořádkumilovností a perfekcionismem.


3.Zanedbané potřeby
Pokud vás rodiče učili, že máte být milá, starostlivá a myslet zejména na druhé, pravděpodobně zanedbáváte své potřeby, od jiných nic nežádáte, cítíte se opuštěná a
zneužívaná. To vše prohlubuje stres.


4.Pocit viny
Zaměstnaná žena a matka často trpí pocitem viny a aby vyhověla své představě  "dobré mámy", odmítá pomoc rodiny, i vlastního partnera. nepoznáváte se náhodou?


5.Nedostatek sebevědomí
Často vede ke snaze o neuskutečnitelný výkon a uznání, což prohlubuje negativný stres.


JAK SI POMOCI?
Můžete vyzkoušet různé relaxační techniky, meditaci, jógu, běh. A někdy jen stačí zastavit se na pár minut během hektického dne, sednout si, vyložit si nohy a přivřít oči. Nebo si během sledování televize protáhnout protahovacími cviky ...


Zhluboka dýchejte: Odborníci tvrdí, že každá přestávka vyplněná hlubokým dýcháním snižuje stres. Pokuste se sedět bez pohybu, zavřete oči a hlasitě se nadechněte a vydechněte. Zopakujte to alespoň pětkrát za hodinu-především v pracovně.
Promyslete si organizaci času: Upřímně se zamyslete nad tím, jak využíváte svůj čas-kolik vám trvají jednotlivé 
potřebovat. Zbavíte se tak stresu z přehnaných a neuskutečnitelných nároků na sebe.činnosti během dne či týdne. Získáte přehled o tom, co děláte nesmyslně nebo zbytečně.
Stanovte si priority: Napište si seznam, co potřebujete vybavit a kolik času na to budete
Přestaňte být služkou: Nepřebírejte na sebe povinnosti a problémy druhých, určitě si hranice. Nemusíte na každou prosbu říci ano, i když je to prosba zdvořilá.
Smějte se: Užívejte si život. Smích a humor snižují stres tím, že při smíchu se
odplavují stresové hormony adrenalin a kortizol. Navíc se do organismu uvolňuje hormon štěstí endorfin. Cítíte se tak uvolněnější a šťastnější. Pokuste se po příchodu domů zbavit napětí zpracuje - například alespoň krátkou procházkou nebo kávou se sousedkou. Domácnost počká.