Jak jde dohromady kojení a intenzivní cvičení?

I při intenzivním sportu se dá kojit.Rozhodli jste se dělat něco se svým tělem, které po porodu není zrovna ve formě? Pokud vaše dítě kvůli tomu odmítá mateřské mléko, nedivte se - zřejmě mu nabízíte mléko acidofilní. Pokud ale dodržíte několik pravidel, nemusíte se vzdávat ani kojení, ani sportu. Dokonce ani toho intenzivního.

Mateřské mléko je pro miminko nejlepší stravou. Intenzivní sport však může jeho chuť změnit. Je pravdou, že cvičení ovlivňuje složení mateřského mléka. Zatímco na obsah tuku a cukru sport vliv nemá, množství kyseliny mléčné se zvýší i dvojnásobně. To je důvod, proč dítě začne matčino mléko odmítat. Nikomu by se nelíbilo, kdyby měl místo sladké pochoutky najednou jíst kyselý jogurt. Tento problém však nastává až tehdy, když se žena vrhne na sport velmi intenzivně. U matek, kterým stačí méně pohybu, kyselina mléčná chuť mléka nekazí.


Pokud byla žena před těhotenstvím zvyklá intenzivně sportovat, po porodu jí fyzická zátěž tohoto druhu často chybí. Proto se ke sportu vrací velmi brzy. V případě, že se nechce vzdát náročného tréninku, ani kojení, nejlépe je nejdříve dítě nakrmit a pak jít sportovat.

Druhou možností je odstříkat si mléko před cvičením a pak jím nakrmit miminko.

Nebo po tréninku počkat půl hodiny, mléko odstříkat a vyhodit a dítě nakojit až nově vytvořeným mateřským mlékem.
Cvičení po porodu je prospěšné, lékaři ho doporučují už v průběhu šestinedělí. Ženě se totiž díky němu zlepší nejen kondice a forma, ale i psychika. Začít však je třeba opatrně, doma, cviky zejména na posílení pánevního dna, nohou, prsních svalů. Pokud porod proběhl bez problémů, opatrně lze zařadit i posilování břišních svalů.

Pro intenzivní pohyb přichází čas až tehdy, když se na něj žena cítí po každé stránce. I zde platí - spěchej pomalu!