Zdravý pohyb a spalování kalorií není jen cvičení

Ženy si často stěžují, že nemají čas cvičit, a proto tloustnou. Je pravdou, že ne všechny mají možnost chodit do posiloven či fit center. I když i zde platí, že je třeba chtít a určitě se nějaká příležitost najde. A když ne, přestaňte hledět na domácí práce s odporem a vezměte do ruky třeba vysavač. Procvičíte si ramena, lýtka a spálíte tolik kalorií, jako když budete cvičit aerobik.

Zdravý pohyb a spalování kalorií není jen cvičení

1. Vysávání
Pokud se budete věnovat 30 minut vysávání, spálí se ve vašem těle přibližně 180 kalorií. Tímto pohybem zároveň procvičíte ramena, lýtka, ale i střed břicha. Při vysávání střídejte ruce, ať si řádně procvičíte obě dvě.

2. Mytí podlahy
Třicetiminutové mytí podlahy může ukrojit až 200 kalorií, přičemž zabrat dostávají zejména ramena, bicepsy, ale i střed těla. Při mytí oken se kromě ramen zapojují i ​​bicepsy a tricepsy, spotřeba kalorií je však nižší - zhruba 125 za půlhodiny.

3. Sekání trávníku sekačkou
Jde v zásadě o kardio aktivitu, jejíž vliv může být rozličný - vzhledem k tomu, zda používáte mechanickou nebo motorovou sekačku, zda ji musíte tlačit, nebo za ní kráčíte při automatickém pohonu. Obecně však určitě tělu tato aktivita prospěje. Navíc jde o pohyb na čersvém vzuchu.

4. Rytí a okopávání
Zahradní práce mají něco do sebe. Při kopání jámy či rytí zapojujete ruce, ale i nohy a zadek. A půlhodinka aktivity v zahradě má i vysoké účinky - zhruba 300 kalorií.

5. Malování
Pár dní strávených se štětcem, válečkem a kbelíkem barvy si můžete dát do programu namísto cvičení. Při malování totiž spálíte přes 200 kalorií a procvičíte horní ramena i hrudník. A navíc, ten pocit z čistě vymalovaného bytu...


Mohlo by vás také zajímat