Zdravý půst, to není hladovění, ale účinná detoxikační metoda

Zdravý půst, to není jakékoliv hladovění, ale metoda, která zbaví tělo nejen přebytečných kilogramů, škodlivin a celkově pomůže pomoci zlepšit zdravotní stav. V takovém případě je třeba dodržovat určité zásady a nehrnout se do půstu bezhlavě. Důležité je, nepodceňovat pečlivou přípravu a po skončení půstu pozvolna přecházet na běžnou stravu. Jen tak nám několikadenní půst neublíží, a navíc zafunguje v náš prospěch.

Nikdy bychom neměli začínat dlouhotrvající půst či jiné perfúzní kúry,
pokud máme vředy, cukrovku, rakovinu, onemocnění ledvin, srdce či jiné závažné onemocnění včetně psychických chorob. I v těhotenství se vyvarujeme experimentování s různými drastickými dietami a očistnými technikami. Nikdy nesmíme zůstávat bez jídla více než maximálně 3 dny, pokud nejsme pod kontrolou lékaře.

Na začátek dlouhotrvajícího půstu je třeba se připravit
Den před samotným zahájením půstu bychom měli jíst jen syrové ovoce a zeleninu, které pomohou pročistit trávicí trakt. V průběhu půstu bychom neměli vykonávat žádnou náročnou práci a měli bychom se snažit o duševní pohodu. Důležitý je i přiměřený pohyb - nejlépe procházky na čerstvém vzduchu a v přírodě.

V průběhu půstu je nutný dostatečný příjem čisté vody
nebo čerstvě vylisovaných ovocných či zeleninových šťáv (plody pokud možno ekologicky pěstované), aby mohly být uvolňované toxiny vylučovány z těla. V žádném případě nepijte čaj, kávu, alkohol, kupované džusy ani jiné limonády. Pokud v průběhu půstu pociťujeme únavu či bolest hlavy, nelekejte se. Je to známka, že se naše tělo detoxikuje - uvolňují se škodlivé látky. Ke zmírnění příznaků přispěje dostatek tekutin, procházka na čerstvém vzduchu, mírné cvičení a v případě potřeby odpočinek.

Po skončení půstu
je důležitý pozvolný přechod na normální stravu. Opět bychom měli začít nejprve zeleninovými a ovocnými saláty. Vyhýbejme se však průmyslově zpracovaným potravinám.


Mohlo by vás také zajímat