Život dokáže zkrátit i osamělost a nedostatek koření ve stravě

Chcete žít dlouhý život a být navíc i v dobré kondici? A co proto děláte? Přestali jste kouřit? Super! Ale to nestačí! Stravujete se zdravě? Také bod pro vás, ale ještě je to pro dlouhý a pohodový život málo. Možná budete překvapeni, když vám vyjmenuje další věci, které sami o sobě také dokáží váš život o hodně zkrátit. Zkuste se jim vyvarovat.

Máte nedostatek koření ve stravě
Podle zjištění čínských vědců, lidé, kteří jedli týdně 6 až 7x kořeněná jídla, měli o 14 procent nižší riziko úmrtí ve srovnání s ostatními. Může za to látka kapsaicin, která má protizánětlivé, protirakovinné účinky, je silným antioxidantem a také zabraňuje vzniku obezity a nárůstu krevního tlaku.

Trávíte hodně času sami
Samozřejmě, občas člověk potřebuje být jen sám se sebou, ale není třeba to přehánět, protože u jedinců, kterým chybí sociální kontakty se zvyšuje riziko předčasného úmrtí. Podle vědců osamělost zvyšuje riziko takového úmrtí o 26 až 32 procent. Rizika ze života bez sociálního kontaktu jsou dokonce srovnatelné s těmi při těžké obezitě.

Více sedíte, než stojíte
Mnozí se nejvíce nasedí v kanceláři před počítačem. Pokud však nemusíte, kdykoli je to možné, stůjte a veďte aktivní život. Sedavý způsob života je totiž spojen s vyšším rizikem kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky. Hrozí vám také rakovina, zejména prsu či vaječníků.

Každodenně dojíždíte do práce
Někdy je celková cesta do práce horší než čas v ní strávený. Výzkumy prokázaly, že denní dlouhé dojíždění do práce má za následek sníženou fyzickou aktivitu a zvýšený krevní tlak. Pokud je vzdálenost větší než 20 kilometrů, je zde riziko i s většího BMI a obvodu pasu. Přidá se také stres, únava, úzkosti, deprese a s nimi spojená sociální izolace.

Spíte málo nebo příliš mnoho
Spánku potřebujete to správné množství, aby bylo vaše tělo v pořádku. Pokud spíte velmi málo nebo naopak velmi mnoho, bude to mít za následek riziko předčasného úmrtí. Nejlepší je proto spát 7-8 hodin. Těm, kteří spí méně, se zvyšuje riziko předčasného úmrtí o 12 procent a těm, kteří spali více než 9 hodin denně dokonce o 30 procent! Pokud máte dlouhodobě problém s normálním spánkem, měli byste v zájmu svého zdraví vyhledat lékařskou pomoc.


Mohlo by vás také zajímat