Skleněné obaly jsou ekologické a vhodné pro uchovávání potravin a nápojů

Spotřebitelé v Evropě preferují skleněné obaly. A sice proto, že nápoje a potraviny v nich nemění chuť. Další pozitivní vlastností skla je nezávadnost a šetrnost k přírodě.

Na rozsáhlém průzkumu se zúčastnilo více než 8 000 spotřebitelů ze 17 evropských zemí,
kteří odpověděli na otázky týkající se obalových materiálů. Obliba skla je vysoká ve vztahu k alkoholickým nápojům, ale i k vodě, džusům, nealkoholickým nápojům a mléčným výrobkům. Většina evropských spotřebitelů, kteří doma konzumují jogurty by dala přednost nákupu těchto produktů ve skle. Žádný jiný obalový materiál nedosahuje u tohoto produktu takovou oblibu. Vývoj posledního období, jako je zintenzivnění recyklace skla a doporučení Evropské komise, aby rodiče používali skleněné dětské lahvičky jako jednu ze zdravotně nejvhodnější varianty, podporuje odpovědnou spotřebu a efektivní zacházení se zdroji v Evropě. Nejnovější evropský průzkum dokazuje, že rostoucí poptávka po čistě přírodních produktech, jako jsou potraviny a nápoje z ekologického zemědělství, má zřejmě také vliv na to, jaké obalové materiály spotřebitelé preferují. Nejlépe vyhovují tomuto trendu právě obaly ze skla. 65% evropských spotřebitelů dává přednost sklu, protože nejlépe zachovává chuť potravin a nápojů, které jsou v něm skladovány. To je jeden z hlavních důvodů, proč například vinaři stáčejí víno do skleněných lahví. Sklo jako obalový materiál má navíc image spojovanou spíše s prestižními produkty. 79% respondentů odpovědělo, že volí sklo u nápojů na zvláštní příležitosti.

Lidé si spojují skleněné obaly se zdravotními výhodami,
protože zachovávají "to dobré", jako jsou vitaminy, a fungují jako přirozená bariéra proti bakteriím. Většina evropských spotřebitelů je také přesvědčena, že obalové materiály, které se používají pro balení potravin a nápojů, mohou chemicky reagovat s obsahem. V případě skla se však tato interakce považuje za nejnižší ze všech obalových materiálů. 14% spotřebitelů dotazovanýchv průzkumu odpovědělo, že nakupují kojeneckou výživu a že u těchto výrobků upřednostňují skleněné obaly oproti jiným materiálům. Respondenti uváděli i ekologické důvody. Téměř polovina evropských spotřebitelů hodnotí sklo jako nejlepší obalový materiál s ohledem na životní prostředí. Necelých 80% uvedlo, že sklo lze recyklovat na stejné nebo podobné obaly bez snížení kvality. V tomto ohledu sklo jasně převyšuje ostatní obalové materiály. Drtivá většina evropských spotřebitelů uvedla, že sklo recykluje. Stále více spotřebitelů dává najevo svou podporu skla a připojuje se k hnutí Friends of Glass. Spotřebitelé stále častěji řeší, zda jim obal poskytuje zdravotní nezávadnost, ale i zachová výživové hodnoty.


Mohlo by vás také zajímat