Rybí tuk proti rakovině, problémům se srdcem, imunitou a klouby

Rybí olej kdysi dávali svědomití rodiče svým dětem na lžíci. A nesvědomité děti ho prskaly a často i vyplivovaly. Nebylo to nic příjemného do úst, ale rodiče tím své děti chránili před spoustou chorob. Dnes již je nabízena jiná a "bezbolestná " forma tohoto zdravého doplňku stravy, který má mnoho blahodárných účinků.

Tobolky z lékárny
Rybí olej už nemusíte užívat na lžíci, tobolky s tukem koupíte bez problémů v lékárně. Abyste ocenili účinek omega 3 mastných kyselin, které si tělo neumí vyrobit samo, měli byste užít gram rybího tuku 3-5 x týdně. Kapsle s rybím tukem nabízí většina výrobců výživových doplňků. Ale pozor! Než si rybí tuk koupíte, zkontrolujte na krabičce, kolik oleje jednotlivé tablety skutečně obsahují. Obyčejně totiž mají jen několik miligramů rybího tuku a to nestačí.

Rybí olej užívejte, když ...
• máte problémy s imunitou, protože rybí olej povzbuzuje obranyschopnost
• máte chřipku, virózu, bakteriální onemocnění
• máte ADHD, protože rybí olej zlepšuje koncentraci
• studujete, zapomínáte, oslavili jste šedesátku, protože rybí olej povzbuzuje paměť
• trpíte onemocněním srdce, protože rybí olej snižuje cholesterol, vysoký krevní tlak, ale i pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění , riziko krevních sraženin a také riziko mozkové mrtvice a infarktu
• bolí vás klouby, protože rybí olej pomáhá při revmatismu a artritidě
• rodiče nebo prarodiče měli kolorektální karcinom, protože rybí olej působí preventivně proti rakovině tlustého střeva

V rybách i ořeších
Jelikož si omega 3 mastné kyseliny neumí tělo vyrobit samo, ale pro jeho fungování nezbytné, jej neustále doplňovat. Nejjednodušší je to právě konzumací rybího oleje. Pokud byste omega 3 mastné kyseliny chtěli získat pouze stravou, museli byste žít u moře a každý den sníst pořádnou porci tuňáka nebo makrely. O něco méně jich je v losech, sledích a sardinkách. Z našich ryb si vybírejte zejména pstruhy a okouny.

Nechutnají vám ryby?
Každý den musíte sníst alespoň 120 gramů vlašských ořechů nebo tři vrchovaté lžičky lněných semínek. Omega 3 mastné kyseliny se nacházejí také v každém rostlinném oleji.


Mohlo by vás také zajímat