Vitaminy a strava v boji proti vráskám

Vrásky jsou špatné kamarádky. Číhají v záloze na svou příležitost. Objeví se a už se jich těžce zbavujete. Nedejte jim prostor. I tady platí, že je lepší prevence než následná náprava škod. A v té vám pomohou vitaminy ve stravě, profesionální a domácí kosmetická péče o pleť.

Ochrana před sluncem je základ
Nezapomínejte na ni ani během podzimu. To, že na obloze se usídlili mraky, ještě neznamená, že se přes ně nedostanou nebezpečné UVA paprsky. Čím méně ochrany před sluncem, tím více vrásek, myslete na to.

Sladké zlozvyky omezte
Cukr je spoluodpovědný za to, že pokožka ztrácí elasticitu a je náchylnější na tvorbu vrásek. Zcela se vzdát sladkostí může být náročné, ale zkuste cukr nahradit například jinými sladidly a konzumaci sladkých pochoutek alespoň omezte.

Strava pomáhá
Omezení jednoduchých sacharidů i tuků pomůže k zdravějšímu vzhledu pokožky. Jisté druhy potravin pomáhají kůži více než jiné. Obecně platí: hodně ovoce a zeleniny, méně masa a pečiva. Změny na pokožce se určitě dostaví.

Správná kosmetika a ošetření
Kosmetiku vybírejte podle typu pleti a věku. Pokud se vám začínají dělat první vrásky v okolí očí či úst a vy je zarytě ignorujete, budou stále výraznější. Přípravky ale i typ ošetření dokáží pleti pomoci, jen je třeba je vybírat cíleně. Pokud si netroufáte odhadnout, co vaše pleť potřebuje, poraďte se s vaší kosmetičkou.

Nezapomínejte na krk a dekolt
Vrásky se tvoří nejen na obličeji. Suchá pokožka na dekoltu si rovněž žádá každodenní péči, potřebuje hydrataci a také dostatek tuků na promaštění. Právě pohled do dekoltu může prozradit skutečný věk ženy, která při péči o pokožku obličeje na dekolt zapomíná.

Krásná pokožka - správné vitamíny
Vitamin E
Je především úžasným antioxidantem, který se velmi dobře vstřebává přes kůži. Udržuje v pokožce vlhkost, proto je účinnou zbraní proti vráskám a ochablé pleti. Vitamín E se hojně vyskytuje ve špenátu, brokolici, avokádu, mandlích, olivovém oleji, tofu a krevetách.
Vitamin A
Je nápomocný při obnově tkáně a zpevňování pokožky. Pro udržení krásné a zdravé pleti bychom měli tento vitamin přijímat nejen zevnitř, konzumací mrkve, broskve, manga, sušených meruněk či papriky, ale i zvenku kvalitním pleťovým krémem.
Vitamin C
Chrání kůži před působením volných radikálů a zároveň chrání pokožku před předčasným stárnutím. "Céčko" pomáhá při hojení ranek a eliminuje výskyt hnědých skvrn na kůži. Působí na látkovou výměnu a pokud je součástí krémů, stimuluje tvorbu kožních kolagenových vláken.
Vitamin D
Je důležitým antioxidantem, má účinky na hustotu kostí a zdraví chrupu a působí protirakovinově. Velké množství tohoto vitaminu se nachází v rybách, mléce a žloutku.
Vitamín K
Je velmi nápomocný při léčbě nevzhledného podráždění kůže, jako jsou například žilky, jizvy či tmavé kruhy pod očima. Nicméně výzkum o účincích vitaminu K na kůži je omezenější než vitaminů E a C. Vitamin K je v zeleném čaji, kysaném zelí, brokolici, pšenici, fazolích, kopřivě a vejcích.


Mohlo by vás také zajímat