Pět tipů, které vám pomohou zahnat chuť na sladké

Většina sladkostí jsou jen zbytečné, ale nebezpečné kalorie navíc. Jenže, co dělat, když máte nutkavou chuť, sáhnout po něčem sladkém? Každá chuť se dá udržet na uzdě, jen je třeba se na ni připravit. Pokud vás přepadne nepřipravené, určitě zvítězí a zcela bez boje sáhnete po první "čokoládové" tyčince, která po pozorném prostudování (samozřejmě, až po jejím snědení) s čokoládou nebude mít vůbec nic společného, ale kila po ní půjdou zcela určitě nahoru.

Snídaně jsou více než důležité!
Každý z nás si velmi dobře uvědomuje, že začít den bez vydatné snídaně a šálku oblíbené kávy, není vůbec tak jednoduché, jak se zpočátku může zdát. Přitom je důležité, promyslet si, co si k snídani dáte. Populární jsou třeba ovesné kaše, které běžně koupíte v supermarketech, ale je důležité zdůraznit, že zrovna ty jsou mimořádně přeslazené! Raději vsaďte na domácí verzi a uvařte si ovesné vločky, přidejte tři lžíce kokosového mléka, nakrájený banán a počkejte pět minut, dokud kaše nezměkne. Uvidíte, že nic lepšího jste k snídani nejedli! A jako bonus, vaše tělo se postupem času "nastaví" na stravu bez přidaného cukru.

Nepřítelem je únava!
Věděli jste, že zrovna ve chvíli, kdy nás přepadne únava, saháme po sušenkách, džusech a čokoládě? Dejte "sbohem" tomuto zlozvyku a doplňte vaše zásoby sušenými datlemi či banánem. Právě ty v sobě ukrývají dostatek ovocného cukru, který je však několikanásobně zdravější než ten, který najdeme třeba v oblíbené tyčince Mars.

Pozor na kávu
Naučte se vychutnávat neslazenou kávu, která má mnohem intenzivnější a lahodnější chuť než ta, kterou si zakoupíte v automatu. Mimo jiné, kávy z automatů obsahují zvýšené množství cukru a v konečném důsledku nejsou pravými kávami jako ty, které si můžete vychutnat v kavárně či pohodlí domova. Pokud si odvyknete slazení kávy nebo čaje, vaše chuť na sladké výrazně klesne! Že nevěříte? Vyzkoušejte a přesvědčte se!

Hýbejte se!
Dostali jste chuť na ten čokoládový nanuk, který jste právě zahlédli v reklamě? Rozptylte se! Jak? Jednoduše se vydejte ven na procházku, případně si jděte zaběhat a během deseti minut můžete zpozorovat, že chuť na sladké ustoupila. A pokud byste si přece jen chtěli něco "zobnout", upřednostněte raději proteinový nápoj, bohatý na bílkoviny, který už dávno není určen výhradně pro sportovce!

Napijte se sklenice čisté vody
Jedním z nejefektivnějších tipů je v podstatě i ten nejjednodušší - napijte se sklenice čisté vody. Ta vám na nějakou dobu naplní žaludek, čili nebudete pociťovat hlad a chuť na sladké vás během pár vteřin přejde. Pochopitelně, že na každého jedince platí něco jiného, ​​ale pokud se i vy budete držet těmito pěti triky, můžete si být jistí, že během krátké doby přestanete jíst sladké, případně bude jeho konzumace výrazně nižší než kdykoliv předtím! A to je již skvělý základ pro zdravější životní styl, který jde ruku v ruce se štíhlou postavou.


Mohlo by vás také zajímat