Jak ztrácet kila s melounem?

Lákavě voní, božsky chutná, pomůže vám zhubnout a líp se opálit.

Ztrácejte kila, ne šťávu

V létě neexistuje prospěšnější dieta než melounová. Bez rozdílu barvy a velikosti jsou melouny bohaté na vitamín C a kyselinu listovou. Obsahují i menší dávky vitamínů A, E a béček. Hned po pyridoxinu, B6, je nejcennější niacin, B3. Stará se o spolehlivé zásobování buněk ovocnými kyselinami, díky čemuž dokáže imunitní systém pracovat naplno. Čím máte větší tělo, tím více niacinu potřebuje. V dužnině najdete i betakaroten, který se v játrech přemění na vitamín A. Povzbudí mozek, ochrání buňky před útoky virů, bakterií a volných radikálů. Při opalování už nebudete riskovat kůži a dokonce ani vrásky. Množství vody, které meloun skrývá, nedovolí pleti vyschnout. Zůstane mu kapka pro každou buňku v organismu. Až 92 procent vody ve správném poměru s draslíkem a se sodíkem zabrání odvodnění organismu. Vápníku, fosforu, zinku a manganu v přirozené formě nemá tělo nikdy dost.

Přesně pro vás

Pokud jste těhotná, na melouny nedejte dopustit. Myslete na ně i během kojení. Znásobují tvorbu mléka. Řeší i problémy s ledvinami, poruchy jater a slinivky. Příznivý vliv mají i na hemoroidy, horečku či na zimnici. Po nemoci vás dostanou do formy právě melouny. Ustalují krevní tlak a podporují krvetvorbu. Pokud jadérka nevyplivnete, ale pokoušete, posílíte si průdušky a vyženete hleny z horních cest dýchacích. Nejlepší, co můžete udělat, je začít den melounem. Polaská žaludek a probudí k činnosti štítnou žlázu, která nastartuje rychlé a účinné spalování tuků. Větší efekt bude mít každý váš pohyb.

Žlutý nebo červený?

Pokud se při barevném dilematu zaměříte jen na obsah cukru, žlutý meloun bude v nevýhodě. Ale objev francouzských vědců z něj udělá rovnocenného soupeře červenému bratrovi. Poruchy spánku, soustředěnosti a nervozitu přináší doba a stres, který každý den prožíváme. Spláchne je šťáva ze žlutého melounu. Obsahuje unikátní koktejl enzymů, který zažene noční můru stresu už za čtyři týdny.
I při zkoumání bohatství betakarotenu na první pohled zvítězí červený plod. Omyl! Žluté dužiny mají více antioxidantu, který pleť potřebuje zejména v létě. Červené však obsahují více vody a účinněji bělí pigmentové skvrny a pihy. Vyzkoušejte sladkou a voňavou masku.

Muži do toho!

Přestože v každé reklamní pauze narazíte na pilulku, žvýkačku či nápoj, který zaručí úspěch v posteli všech žen, jde to i laciněji. A zdravěji. Vědci jsou přesvědčeni, že mix látek v červeném melounu a modré pilulce udělá v organismu obdobný rozruch. Dokonce i v ženském, neboť zvýší libido. Dobrou chuť!

1 den

Ráno, v poledne, večer a vlastně kdykoliv mezi tím. Očistný melounový den vám neublíží, pokud jste jinak zdravá. Jednou za čtyři až šest týdnů si ho dopřejte. Budete se cítit lehčí a plná energie. Líné střeva se pohnou, játra a ledviny vyženou vše, co do těla nepatří. Meloun kombinujte s neuzeným tučným tvrdým sýrem. Díky tuku tělo snadněji využije všechny cenné látky melounové dužiny, zejména betakaroten a lykopen.

3 dny

Snídejte meloun s tvarohem nebo s jogurtem, i na dopolední a odpolední svačinu si dopřejte asi 200 gramů čisté dužiny. Na oběd si dejte melounově-rybízový nebo melounově-hroznový salát. Zalijte ho ořechovým olejem a pomerančovým džusem, ochuťte skořicí nebo
muškátovým oříškem. Na večeři si k melounu nakrájejte sýr nebo syrovou šunku, případně krůtí prsa na grilu či vařené hovězí.

5 dní

Snídejte meloun s bílým jogurtem nebo s knäckerbrotem.

1. den

Oběd: Zeleninový salát s kuřecí šunkou
Večeře: Dušená zelenina s česnekem a kuřecím masem

2. den

Oběd: Rajčatová omáčka s vařenou rybou a tabascem
Večeře: Vývar s masem, paprikový salát s cuketou

3. den

Oběd: Ovesné vločky zalité vodou a velká porce melounu
Večeře: Listový salát s tuňákem a vajíčkem naměkko

4. den

Oběd: Hovězí maso na studeno s melounem
Večeře: Rajčatový salát s fazolkami a olivovým olejem

5. den

Oběd: Chřestový salát s kuřecím masem
Večeře: Dušená zelenina s krůtím masem na páře

Složení

Vodní meloun obsahuje 91 procent vody. Jeho kalorická hodnota se pohybuje od 15 do 30 kcal ve 100 gramech, podle množství
cukru - od 3 do 12 procent. Cukrový meloun má 6 až 8 procent cukru na úkor vody. Odráží se to i na energetické hodnotě voňavých plodů - 53 kcal ve 100 g dužiny.