Oběd, který podporuje hubnutí

Hubnete a rozhodli jste se vynechat oběd? Ale to není zrovna to nejlepší řešení. Stejně nešťastné je i řešení takové, že oběd prostě vynecháte a myslíte si, jak svému tělu a hubnutí prospějete. Ani toto není varianta, kterou by vám odborníci na hubnutí schválili. Oběd je zkrátka potřeba, ale pozor na jeho skladbu!

1. Žádný oběd
Nemáte čas na oběd a tak ho vynecháte ... To je první a největší chyba, kterou můžete udělat. Čas na oběd si jednoduše najít musíte a to ze dvou hlavních důvodů: Potřebujete doplnit energii, abyste mohli odpoledne fungovat, bez přísunu živin vás dříve či později "přepadne" vlčí hlad a bojovat s ním je pořádně těžké. Pokud pracujete ve stresu, tak máte sklon k tomu, že tuk se vám ukládá v oblasti břicha o něco rychleji.

2. Neumíte kombinovat
Brambory, těstoviny, rýže, maso, zelenina - to jsou základní kategorie, z nichž většinou náš oběd skládá. Chcete-li jíst zdravě a navíc toužíte zhubnout, musíte promyšleně kombinovat to, co si dáváte během oběda na talíř. Zeleniny je častokrát velmi málo a přitom by měla být tou největší porcí. Přitom obsahuje nejméně kalorií - například v 100 g salátové okurky jich je jen 12. Maso by se mělo na náš talíř dostat jen třikrát do týdne, úplně to stačí. Bílkoviny tělu dodáte prostřednictvím sóji či luštěnin.

3. Salát jako kalorická bomba
Naložíte si plný talíř salátu - to je v pořádku. Ale abyste se cítili "nasycení" pořádně si ho zalijete lákavým dresinkem a zajíte ho bílým pečivem. Dvě velké chyby! Dressing sice chutná výborně, ale kalorie, které ušetříte tím, že si dáte jen zeleninu, dresinkem okamžitě tělu vrátíte. A bílé pečivo je také sacharidovou bombou, která je v době hubnutí nežádoucí. Lépe uděláte, pokud salát pokapete jen balzamico nebo citronovou šťávou. Pokud vám bez oleje nechutná, tak sáhněte po olivovém a pár kapek si dopřejte. Pečiva se vzdejte! Pokud to nedokážete, tak se zakousněte do malé celozrnné housky či bagetky.


Mohlo by vás také zajímat