Ořechy pomáhají snížit hladinu cholesterolu a brání stárnutí

Ořechy prodlouží váš život! Ale které? Jistě není ořech jako ořech. Některé zrají na našich zahrádkách, jiné dovážíme z exotických zemí. Které vlastně konzumovat a proč? Seznámíme vás se šesti druhy. Které si vyberete podle chuti, tak to již necháme na vás. Ale určitě ani s jedním z nich neuděláte chybu.

Vlašské ořechy
Jsou bohatou zásobárnou zdravých tuků, které pozitivně ovlivňují paměťové schopnosti i činnost srdce. Snižují hladinu cholesterolu a tvorbu krevních sraženin. Obsahují hlavně vitaminy ze skupiny B a vitamin E. Éčko je významným antioxidantem, který zpomaluje proces stárnutí. Nechybí v nich ani fosfor, hořčík, draslík a zinek. V menším množství jsou zastoupeny i bílkoviny.

Para ořechy
Jsou zásobárnou bílkovin, tuků, vitaminů ze skupiny B (hlavně vitaminu B1, ale i B3, B6), vitaminu E, železa, draslíku, hořčíku, selenu, fosforu a zinku. Podobně jako většina ořechů pomohou například při potížích s koncentrací, depresí, úzkostí a poruchami metabolismu. Spojují se i s prevencí rakoviny prostaty a díky zinku posilují imunitu.

Mandle
Jsou jedním z nejlepších zdrojů rostlinných bílkovin, které jsou velmi důležité i pro sportující lidi. Obsahují vápník prospívající kostem a zubům. Vitamin E zpomaluje stárnutí mozku i pokožky a v mandlích je zastoupen v hojném množství. Zdravé tuky chrání před kardiovaskulárními onemocněními a vláknina zasytí. Mandle by měli jíst lidé s vysokým krevním tlakem a hladinou cholesterolu v krvi.

Pekanové ořechy
Pekanové ořechy se vyznačují vyšší kalorickou hodnotou, ale jsou velmi výživné. Pomáhají při potížích s prostatou a problémy močových cest. Jsou zdrojem prospěšných tuků, vlákniny, proteinů, vitaminů skupiny B, vitaminu E, draslíku, hořčíku, vápníku, železa, zinku a dalších látek.

Piniové oříšky
Jejich předností je obsah polynenasycených mastných kyselin, kvalitních proteinů a manganu. Obzvláště vhodné jsou při vysoké hladině cholesterolu v krvi a psychických problémech.

Lískové oříšky
I lískové oříšky jsou zdravým zpestřením jídelníčku. Hořčík pomůže při bolestech hlavy a svalových křečích, vitamin E prospěje pokožce, zdravé tuky podpoří činnost kardiovaskulárního systému, vláknina je prevencí zácpy. Jsou i dobrým zdrojem dalších minerálů a stopových prvků, jako například vápníku, železa, fosforu, draslíku, selenu a zinku.


Mohlo by vás také zajímat